جلسه ۳۶6 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتولسیصد و شصت و ششمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول با عنوان ” حماسه سوم خرداد (آزاد سازی خرمشهر)” عصر سه شنبه سوم خرداد ماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا اذان مغرب و به یاد ۱۶شهید سعید فتح خرمشهر از دیار شهید پرور علی آباد کتول و شهید شاخص مدافع حرم حاج قربانعلی نجفی در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار شد.

قرائت دعای توسل با نوای دلنشین مداح و ذاکر اهل بیت علیهم السلام آقای عبدالله کرامتی آغازگر برنامه ها بود.

در ادامه برنامه، تلاوت آیات ۱۸ تا ۲۴ سوره مبارکه حشر، توسط استاد محمد منصوری فضای جلسه را منور، ملکوتی و دلنشین نمود.

بیان بخشی از حکمتهای نورانی نهج البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه بخش بعدی برنامه ها بود.

مباحث تفسیری توسط حضرت حجت الاسلام مهدی نژاد (امام جمعه محترم شهرستان) ارائه شد که خلاصه مطالب ایشان عبارت است :

بنابر آیات قرآن کریم نفس انسان شامل چهار نوع میباشد.

۱- نفس اماره که جسم انسان را در اختیار گرفته و به طرف بدی ها فرمان می دهد.

۲- نفس مسوله که زینت دهنده و آرایش دهنده گناهان در چشم انسانها است.

۳- نفس لوامه که همان وجدان است، اخلاقی در وجود آدمی بوده و به نوعی محکمه درونیست.

۴- نفس مطمئنه که مصداق آن در عزیزانمان در دوران جنگ تحمیلی و دلاورمردان فتح خرمشهر بوده و آن آرامش و اطمینان قلبیست که در سایه ایمان به خداوند متعال بوجود می آید.

مجری جلسه آقای مهندس باباکردی در فواصل برنامه ها پیام های زیبایی در خصوص ایام آزادسازی فتح خرمشهر بیان نمود و به جهت حضور مدیر محترم اجرایی کرسی تلاوت شهرستان (استادحاج علی اصغر زنگانه ) در جلسه قرآنی کشوری در شهر مقدس قم پیام صوتی ایشان در خصوص این ایام و یادبود ۱۶ شهید فتح خرمشهر (اعزامی از علی شهر کتول) برای مخاطبین ارائه شد.

پایان بخش جلسه دعای ختم، پذیرایی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام مهدی نژاد (امام جمعه) بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.