جلسه 287 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست هشتاد و هفتمین کرسی تلاوت و تبیین قرآن کریم، شامگاه سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ (مطابق با ۲۶ محرم ۱۴۴۲) در مصلی امام رضا علیه السلام، با عنوان “قرآن و سیدالساجدین” و به یاد مرحومان حاجیه خانم دانشمند، حاج ذبیح الله نصیری(واقف موقوفه قرآنی مریم نصیری) و مرحوم حاج حسین شکی (پدر خواهران قرآنی شکی) برگزار شد .

اولین بخش برنامه پس از برگزاری نماز جماعت به امامت حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه، برگزاری روضه و دعای توسل بود که با صدای دلنشین و معنوی استاد محمد ابراهیم جهش انجام شد .

در بخش دوم برنامه ستاره قرآنی جمهوری اسلامی حجت الاسلام حکیمی حافظ محترم کل قرآن ضمن محکومیت شدید هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و قرآن کریم با استناد به (آیات ۳۳ توبه ، ۲۸ فتح و ۹ صف) براساس معیارهای حق، اسلام را دینی فراگیر برای همه جهانیان دانسته و نتیجه این جسارتها را هم مایه رشد بیشتر دین خدا و گرایش آگاهانه حق طلبان به اسلام و قرآن؛ و توهین را نشانه نداشتن منطق دشمن در مقابل آیات روشنگر قرآن کریم دانست.

قبل از قرائت قرآن حاج علی اصغر زنگانه(مبین) اندکی درباره علت یاد بود از مرحومان نصیری و شکی توضیح داده و از آقا محمدحسین فرزند استاد فروغی دعوت کردند تلاوت کوتاهی داشته باشند؛ سپس قهرمان بین المللی قرآن کریم و مرتل خوان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها جناب استاد مهدی فروغی با قرائت تحقیق آیات ۸۳ تا ۱۰۰ سوره مبارکه انبیاء و تلاوت ترتیل سوره انسان نوای ملکوتی قرآن را در فضای مصلی و جسم و جان حضار طنین انداز نمودند .

این جلسه با اهداء هدیه به چند تن از کودکان و نوجوانان پایان یافت.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق سامانه پخش زنده به آدرس http://live.ziyafatenoor.ir/ و تلویزیون اینترنتی خادمین در آدرس وب http://tv.khademeen.ir/live و کانال http://rubika.ir/khademeen منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با نماز جماعت مغرب و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.