جلسه 288 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و هشتاد و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول با عنوان《قرآن و سرداران شهید》غروب سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء  در مصلی امام رضا علیه السلام برگزار شد .

اجرای دعای توسل توسط مداح خوش صوت اهل بیت جناب آقای عبدالله کرامتی و روضه خوانی در فراغ و داغ اربعین حسینی علیه السلام آغازگر این جلسه نورانی بود.

در بخش دوم کرسی تلاوت، استاد رضا صدقی با قرائت دلنشین آیات ۱۶۹ تا ۱۷۲ آل عمران و سوره نصر به یاد سرداران شهید دفاع مقدس،مقاومت و مدافعان حرم فضای جلسه را با قرآن و شهادت و کوثر رسول الله صل الله علیه و آله و سلم ملکوتی نمودند .

مفسر این جلسه کرسی تلاوت حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه محبوب و دانشمند علی آباد کتول با تلاوت آیه ۴۱ سوره توبه به صدور فرمان عمومی و فراگیر جهاد و آثار و برکات حضور همگانی(با مال و جان) در جهاد برای خدا اشاره نموده و مصادیق آن را در جریان پیروزی تاریخی جنگ تبوک و جانشینی امیرمؤمنان امام علی علیه السلام در مدینه به جای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضور یکپارچه مردم ایران و پیروزی در دفاع مقدس ۸ ساله تحت زعامت امام خمینی ره تبیین نمودند .(انفروا خفافا و ثقالا وجاهدوا باموالکم و انفسکم فی سبیل الله ذالکم خیر لکم ان کنتم تعلمون).

در پایان حاج علی اصغر زنگانه(مبین) مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول با اعلام عنوان مباحث تفسیری هفته آینده(جلسه ۲۸۹) از حضار و بینندگان فضای فضای مجازی خواستند درباره آیات ۴۴ و ۶۴ سوره نحل تحقیق و با آمادگی در جلسه آتی شرکت نمایند(ان شاءالله) و همچنین به بهترین تحقیق یا تحقیق های مکتوب هدیه ویژه ای اهداء خواهد شد.

جلسه با دعای قرآنی مجری محترم جناب آقای حمید قربان زاده و قرائت فاتحه ختم گردید.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق سامانه پخش زنده به آدرس http://live.ziyafatenoor.ir/ و تلویزیون اینترنتی خادمین در آدرس وب http://tv.khademeen.ir/live و کانال http://rubika.ir/khademeen منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با نماز جماعت مغرب و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.