دویست و نود و هفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی آباد کتول با عنوان ” شهید فخری زاده دانشمند هسته ای و دفاعی کشور” غروب روز سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ در محل دائمی کرسی تلاوت (مصلی امام رضا علیه السلام) بصورت پخش زنده از فضای مجازی برگزار شد.

گفتار آغازین مجری و قرائت دعای توسل و روضه خوانی برادر گرامی و مداح اهل بیت جناب آقای عبدالله کرامتی در رثای شهید دکتر فخری زاده بخش ابتدایی این جلسه از کرسی تلاوت بود.

در ادامه زندگی نامه شهید فخری زاده و خدمات علمی در حوزه دانش هسته ای و دفاعی آن شهید فقید با تاکید بر “پیام امام خامنه ای در شهادت ایشان” توسط مجری جلسه بیان شد.

تلاوت زیبا و دلنشین آیات ۳۸ الی ۴۸ سوره احزاب (ص ۴۲۳) و سوره مبارکه کوثر توسط قاری و مداح برجسته شهرستان جناب آقای حسین زنگانه بخش بعدی برنامه کرسی ۲۹۷ بود.

در بخش بیان مطالب تبیینی حجت الاسلام مهدی نژاد با محوریت آیه ۳۵ سوره مبارکه انبیاء (کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَهُ الْمَوْتِۗ وَ نَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَیْرِ فِتْنَهًۖ وَ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ) درباره بلا به عنوان آزمایش و امتحان الهی از بشر به ایراد سخن پرداختند.

ایشان در بخشهایی از مباحث تفسیری فرمودند: بلا ۳۸ بار، فتنه ۶۰ بار، امتحان ۲ بار و جمعا ۱۰۰ بار با وجه اشتراک “آزمایش خدا از انسان” در قرآن کریم آمده است .

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول در بخش دیگری از گفتار خود بیان داشتند امتحان خدا سه جنبه دارد :

  1. خوبی و بدی انسانها آشکار شود.
  2. استعدادهای درونی انسان به تکامل برسد.
  3. تکامل اختیاری است.

و خداوند با این بلا و امتحان زمینه انتخاب شر و خیر و جنود عقل و جهل را در معرض انتخاب بشر قرار می دهد تا کمال یا انحطاط را خود بشر برگزیند.

ایشان در پایان بلاهای امروز و بیماری کرونا را نیز از همین منظر قابل طرح دانستند که ما با چه نگاهی در مقابل این پدیده الهی موضع خواهیم گرفت؟ شاکر خواهیم بود یا کفر خواهیم گفت؟

کرسی تلاوت ۲۹۷ شهرستان علی آباد کتول با ارائه توضیح تکمیلی در خصوص شهید فخری زاده دانشمند هسته ای و دفاعی و همچنین اعلام برگزاری مداوم کرسی تلاوت به صورت مجازی تا پایان شرایط کرونایی کشور و سپس دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه مدیر ضیافت نور و کرسی تلاوت به پایان رسید.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در کانال خادمین در پیام رسان گپ به آدرس  https://gap.im/khademeen و کانال روبیکا به آدرس http://rubika.ir/khademeen منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.