جلسه 317 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و هفدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آبادکتول شامگاه سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰‌ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام مهدی نژاد و با عنوان “پیش بسوی لیله القدر” در مصلی امام رضا علیه السلام علی آباد کتول برگزار گردید.

قرائت دعای توسل با نوای دلنشین استاد محمد ابراهیم جهش بخش ابتدایی جلسه بود.

تلاوت آیات پایانی سوره زخرف (۸۲ تا ۸۹) و آیات ابتدایی سوره دخان (۱ تا ۱۳) با نوای گرم استاد هادی تجری از قاریان برجسته علی آباد کتول و استان گلستان بخش بعدی جلسه ۳۱۷ بود.

بیان مباحث تبیینی و تفسیر قرآن کریم توسط حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه محترم با موضوع وظایف دوازده گانه ما نسبت به قرآن کریم ارائه شد.

ایشان با بهره گیری از آیات قرآن به شرح وظایف دوازده گانه ما نسبت به قرآن کریم پرداخته و با ارائه ۶ مورد ذیل، بقیه را برای جلسات آینده وعده دادند.

۱- ایمان قلبی به قرآن که سخن خداست . ۴۷/عنکبوت

۲- قرائت زیبا اما با توجه در معانی و عمل به دستورات آن.(نه فقط قرائت).۹/اسراء _ ۴/مزمل _ ۹۲/نمل

امام جمعه علی آباد کتول در شرح وظیفه دوم بیان داشتند: پیامبر خدا هیچ چیز نداشت و فقط همین قرآن را داشت. صدا و سیما و امکانات رسانه ای نداشت .قرائت قرآنش حتی مشرکان را جذب می کرد و مایه رونق اسلام شد.
ایشان در این بخش از مباحث با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام فرمودند :
قاری قرآن باید وقتی قرائت می کند به احکامش عمل کند ؛ به وعده هایش امید وار باشد ؛ و از وعیدهایش خائف و ترسان باشد .
وعده قرآن “بهشت” است ؛ وعید قرآن “جهنم” است .

۳- محکم و با قوت گرفتن قرآن . یعنی داشتن علوم قرآن در سینه … ۱۷۱/اعراف_۹۳/بقره _ ۱۲/مریم

۴- داشتن رابطه عاطفی و عاشقانه با قرآن کریم . ۵۸/مریم

۵- تدبر و پی گیری نمودن معانی و مفاهیم قرآنی . ۲۴/محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)

۶- عبرت آموزی از قصص و داستانهای قرآن . ۱۱۱/یوسف

حجت الاسلام مهدی نژاد به عنوان نمونه در مورد وظیفه ششم داستان یوسفی که با قیمت بسیار کم فروخته و غلام شد ولی با اطاعت و بندگی خدا به اوج مقام رسید و ذلیخایی که در اوج مقام بود سقوط کرد(این یعنی عبرت) بیان داشتند.

بخش پایانی جلسه ۳۱۷ دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری توانمند قرآنی علی آباد کتول و استان گلستان جناب آقای محمد حیدری حافظ محترم قرآن کریم بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://sapp.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.