جلسه 339 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و سی و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آبادکتول شامگاه سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ با عنوان “روز جهانی علم در خدمت رشد و صلح” و به شادمانی “میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی” پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

بیان حکمت ۳۴۹ نهج البلاغه درباره آثار مخرب پرگویی توسط استاد محمدباقر زنگانه بخش ابتدایی جلسه بود.

در ادامه قرائت دعای پر فیض توسل با لحن معنوی استاد محمد ابراهیم جهش انجام شد.

تلاوت دلنشین آیات ۷۷ الی ۸۳ سوره مبارکه یس و آیات ۱ و ۲ سوره مُلک توسط استاد کربلایی رضا صدقی موجب سرور دل حضار گشت.

ارائه یک نکته تفسیری در بیان “حقوق متقابل معلم و شاگرد” ذیل آیات ۳۰ و ۳۱ بقره ، ۷۳ انبیاء ، ۱ تا ۵ علق توسط استاد حاج علی اصغر زنگانه بخش بعدی برنامه ها بود.

در ادامه پیشکسوت برجسته قرآنی جمهوری اسلامی جناب آقای استاد حاج عباس سلیمی ذیل آیات ۵۷ و ۵۸ سوره یونس در باره فضیلت، ارزش و اهمیت بالاتر قرآن کریم بر همه ثروتهای مادی دنیا به ارائه مطالب خود پرداختند

ایشان با اشاره به اینکه شما اهل قرآن مطابق این آیات و روایات غنی ترین انسان های عالم هستید گفتند با وجود قرآن، شیعیان نباید احساس فقر کنند.

استاد سلیمی در انتهای گفتار خود ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و اعلام نایب الزیاره بودن در حرم آن حضرت، اهل قرآن را به حضور مستمر در نشستهای قرآنی تشویق نمودند.

استاد حاج عباس سلیمی از طریق ارتباط تلفنی با جلسه به ایراد سخن پرداختند.

دعای قرآنی ختم جلسه و پذیرایی با شکلات از حضار پایان بخش جلسه ۳۳۹ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو تلاوت این جلسه از اینجا (کلیک کنید) و اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.