سیصد و چهل و ششمین کرسی تلاوت و تفسیر قران کریم ضیافت نور علی آباد کتول با عنوان “بصیرت فاطمی و مکتب حاج قاسم” غروب روز سه شنبه ۷ دیماه ۱۴۰۰ پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با حضور قهرمان قرآنی کشور “استاد امیرحسین رحمت” در اولین قرائت عمومی پس از کسب مقام قهرمانی کشور در مصلی امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

اجرای دعای پرفیض توسل توسط حافظ محترم قرآن و مجری جلسه جناب آقای محمد حیدری آغازگر جلسه بود.

بیان شرح حکمت ۲۵۷ نهج البلاغه امیرالمومنین امام علی علیه السلام توسط استاد محمد باقر زنگانه در موضوع “طلب کار و بزرگواری روزانه و رفع نیاز و خشنود کردن شبانه دل نیازمندان که لطف خدا را شامل خواهد کرد” بخش دوم برنامه ها بود.

در بخش سوم مباحث خانواده حول موضوع “تاریخ تحول مفهوم زنانه زنان” قبل از اسلام، دوران اسلام و جاهلیت مدرن، و برنامه ریزی دشمنان برای فروپاشی خانواده در ایران از طریق تحول نگرش جامعه به زن و مادر، بویژه تغییر باور خود زنان به موضوعیت زنانگی و مسئولیت مادری توسط کارشناس امور خانواده استاد  احمدی ارائه شد.

در ادامه مباحث تفسیری حول آیه ۲۲ سوره ق ، ص ۵۱۹ قرآن کریم《لَقَدْ کُنْتَ فِی غَفْلَهٍ مِنْ هَٰذَا فَکَشَفْنَا عَنْکَ غِطَاءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ﴿۲۲﴾》توسط حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه محترم شهرستان ارائه شد.
ایشان در بخشی از مطالب خود به مناسبت بصیرت فاطمی فرمودند : این آیه درباره بصیرت است  و بصیرت بعد برطرف شدن پرده از چشمان ایجاد می شود که با گذر از آمال و آرزوها، هوسهای شیطانی، مقام و قدرت، زن و فرزند، مال و منال و… در انسان پدیدار می گردد.
حجت الاسلام مهدی نژاد از زبان امام علی علیه السلام نقل به مضمون فرمودند که :
بصیرت نور و بکار گیری عقل در امور است  و بصیر به کسی گفته می شود که سخنی را بشنود و روی آن فکر کند و ببیند و عبرت بگیرد و راهی را برود که در آن هلاکت نباشد.

در ادامه تلاوت آیات ۳۱ تا پایان سوره نباء ، سوره بلد و سوره کوثر توسط استاد امیرحسین رحمتی قهرمان قرانی جمهوری اسلامی در چهل و چهارمین دوره مسابقات اوقاف کشور موجب سرور دل عاشقان کلام وحی گردید.

تقدیر از استاد رحمتی و اهداء جوایز به ایشان از طرف امام جمعه و ستاد نمازجمعه، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، اداره تبلیغات اسلامی، بیت العباس وکرسی تلاوت و تفسیر قرآن ضیافت نور علی آباد کتول بخش بعدی جلسه ۳۴۶ بود.

سخنان پایانی پدر بزرگوار استاد رحمتی، پذیرایی بسته بندی و دعای قرآنی ختم جلسه توسط حافظ محترم قرآن حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی پایان بخش جلسه ۳۴۶ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.