جلسه ۳۵2 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و پنجاه و دومین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی‌آباد کتول، با عنوان” #دهه_فجر انقلاب اسلامی و #ماه_رجب ” شامگاه سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه دعای توسل توسط مجری محترم کربلایی رضا صدقی آغازگر کرسی تلاوت بود.

ارائه شرحی کوتاه بر حکمت ۲٠۳ نهج البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه بخش بعدی برنامه بود.

استاد زنگانه در ابتدا گفتند: از خدایی بترسید که اگر حرف بزنید بشنود و و اگر پنهان کنید می داند.

ایشان در بخش دیگری از گفتار خود با بیان “زندگی خود را در محضر خدا بدانید و در محضر خدا معصیت نکنید” به نقل از امام خمینی (ره)، بیان داشتند: قبل از اینکه بمیرید، خود را بمیرانید یعنی اینکه دلبستگی خود نسبت به دنیا را از بین ببرید.

تلاوت دلنشین صفحه ۲۹٠ قرآن کریم سوره مبارکه اسراء آیات ۷۷ الی ۸۴ و سوره مبارکه نصر توسط استاد عبدالمجید یازرلو بخش بعدی برنامه ها بود.

مباحث تفسیری نیز توسط امام جمعه محترم شهر علی آباد کتول حضرت حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد حول آیه ۲۳ سوره مبارکه جاثیه در موضوع آزادی ارائه شد.

حجت السلام مهدی نژاد در ابتدا آزادی به معنای خروج از بندگی خدا و پیروی از هوای نفس و انجام امور شهوانی، خلاف اخلاق، خلاف قانون و انسانیت را شرح دادند.

امام جمعه علی آباد کتول در ادامه به شرح آزادی به معنی خارج شدن از حصار شیطان و هوای نفس و پیروی از آموزه های انبیاء‌، آزادی در فکر و عقلانیت به معنای حریّت و آزادگی که پیام‌ دهه فجرانقلاب اسلامی و امامین انقلاب همین بوده است، پرداختند.

تذکرهای مدیر کرسی تلاوت آقای حاج علی اصغر زنگانه، بیان نکاتی پیرامون انقلاب توسط حجت الاسلام محمدخانی مسئول دفتر خادمیاران امام رضا علیه السلام در شهر علی آباد کتول، پذیرایی بیرون بر (سوپ عقیقه رضوی) و دعای قرآنی ختم جلسه پایان بخش جلسه ۳۵۲ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.