سیصد و پنجاه و سومین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی‌آباد کتول، با عنوان” توحید، کعبه و #امام_علی علیه السلام ” شامگاه سه‌شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ در مصلی امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

زمزمه فرازهایی از دعای توسل توسط کربلایی عبدالله کرامتی طلیعه کرسی تلاوت بود.

بیان شرحی کوتاه بر حکمت ۱۸۲ نهج البلاغه توسط استاد محمد باقر زنگانه انجام شد.

ایشان در بخشی از گفتار خود بیان داشتند: زمانی که سخن گفتن حکیمانه است هیچ خیری در سکوت نیست و زمانی هم، سخن گفتن آفت دارد و هم سکوت.

استاد زنگانه در ادامه آفت های سخن گفتن که شامل دروغ، تهمت، افترا، سخن چینی، فحاشی و … است و آفت های سکوت که شامل عدم امر به معروف و نهی از منکر، عدم شهادت به صدق، عدم قضاوت عادلانه و … را برشمردند.

ایشان همچنین مورد ارزیابی قرار دادن کلام از منظر حکیمانه، عاقلانه و عادلانه بودن را قبل از بیان ضروری دانستند.

همخوانی سرود “ماه من علی” توسط گروه سرود نسیم غدیر شهرستان علی آباد کتول بخش بعدی برنامه ها بود.

در ادامه اجرای دکلمه توسط نونهال قرآنی امیرمهدی وثوقی انجام شد.

تلاوت قرآن کریم توسط استاد جواد مظفری از مرتلین صدا و سیمای استان گلستان انجام شد.

ایشان به تلاوت صفحه ۲۸۳ سوره مبارکه اسراء آیات ۹ الی ۱۵ و سوره مبارکه اعلی آیات ۱ الی ۷ پرداختند.

نکات کوتاه اجرایی جلسه ۳۵۳ کرسی تلاوت توسط مدیر کرسی تلاوت استاد حاج علی اصغر زنگانه(مبین) بیان شد.

اجرای دو برنامه همخوانی و سرود توسط گروه تواشیح و مدیحه سرایی مکتب المهدی شهر گنبد کاووس بخش بعدی برنامه ها بود.

مباحث تفسیری توسط استاد سید محمد حسینی واعظ با موضوع ایام الله ارائه شد.

ایشان در بخشی از گفتار خود با بیان اینکه بنا به فرموده خدای متعال، قرآن کریم کتاب ثواب نیست بلکه کتاب هدایت است به ذکر آیه ” ولَقد أَرسَلنٰا مُوسیٰ بِآیاتنا أَن أَخرِج… وَ ذَکِّرهُم بأَیّاٰم الله ” (۵ سوره مبارکه ابراهیم) پرداختند و گفتند: در یادآوری ایام الله نشانه هایی برای قوم صبور است و در آیه بعد حضرت موسی روز نجات بنی‌اسرائیل از دست فرعونیان را به آنها یاد آوری می کند.

استاد واعظ در ادامه بیان داشتند: دیدن این نعمت ها اولین مرتبه شکر است و پس از آن باید شکرگذاری کرد چرا که در صورت غفلت از آن نعمت ها که ایام اللَّه است، نه تنها سلب نعمت می کند بلکه مورد تنبیه و عذاب خدای متعال هم قرار می گیرند.

ایشان در ادامه با یادآوری اینکه در صدر اسلام پیروزی در جنگ بدر، اُحد، خیبر، فتح مکه و… ایام الله بود، بیان داشتند: برای ما هم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ ایام الله بود؛ البته وقایع دیگری هم طی این ۴۳ سال حکم ایام الله داشت چرا که دست خدا در آنها هویدا بود.

در پایان از همنام های حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام توسط هدیه ای تقدیر به عمل آمد.

خانواده مرحوم محمد رحیم و جمشید شکری، حاج علی اصغر نادران و حبیب شهدادی بانیان خیر پذیرایی این جلسه بودند.

 

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.