جلسه ۳۵5 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و پنجاه و پنجمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی‌آباد کتول، با عنوان”مبعث، عید زندگی” شامگاه سه‌شنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه فرازهایی از دعای پر فیض توسل توسط استاد محمد ابراهیم جهش زمزمه گشت.

بخش نهج البلاغه توسط استاد حاج محمدباقر زنگانه حول حکمت ۱۷۵ ارائه شد.

ایشان گفتند: هنگامی که از چیزی زیاد می ترسی خود را در او بیفکن چراکه سختی پرهیز از آن سختتر از خود آن است،یه وقت است ناامنی هست ولی یه وقت احساس نامنی هست.

قرائت صفحه ۴۲۳ سوره مبارکه احزاب آیات ۳۸ الی ۴۸ و سوره مبارکه نصر توسط قاری نوجوان علیرضا سلیمی نفر برتر مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام و از قاریان صدا و سیما از شهر مقدس قم بخش بعدی برنامه ها بود.

در ادامه  امام جمعه محترم شهر علی آباد کتول حضرت حجه الاسلام مهدی نژاد به خیرمقدم گویی پرداختند.

قرائت صفحه ۵۱۴ سوره مبارکه فتح آیات ۲۷ الی ۲۹ و سوره مبارکه کوثر توسط استاد سید مرتضی علوی از کشور دوست و برادر افغانستان، نفر برتر رشته قرائت نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث از مشهد مقدس به تحو احسن انجام شد.

مباحث تفسیری جلسه ۳۵۵ کرسی تلاوت توسط مولوی دکتر عبدالقادر ابراهیمی معاون محترم شورای اخوت اسلامی کشور افغانستان ارائه شد.

ایشان ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) بیان داشتند: پیام پیامبر اکرم (ص) وحدت امت اسلام در خانواده و اجتماع و امت است، پیامبر کسی که همسایگانش از شر او در امنیت نباشد. مومن نمی داند حتی اگر داعیه ایمان داشته باشد

مولوی ابراهیمی همچنین گفتند: افتخار حقیر اینست که در تلاش برای وحدت امت اسلام در شورای اخوت اسلامی کشور افغانستان عمر خود را گذرانده‌ام.

ایشان به نقل از حضرت امام خمینی رحمت الله بیان داشتند: دو مرکز در جهان اسلام در حال تلاش برای وحدت امت اسلام است، یکی شورای اخوت اسلامی کشور افغانستان و مجمع تقریب مذاهب اسلامی جهان اسلام در ایران.

مولوی ابراهیمی در ادامه گفتند: این دو مرکز بنا ندارند که شیعه را سنی یا سنی را شیعه کنند، بلکه تلاش برای همدل کردن و تقویت مشترکات مسلمین می باشد. همه بزرگان و دانشمندان جهان اسلام به وحدت سفارش فرموده اند.

بیان کوتاه مدیر کرسی تلاوت آقای حاج علی اصغر زنگانه در فلسفه وجودی جلسات تشکیل شده برای مبعث و شرح کوتاه دو آیه از کلام وحی که قرآن برای عبودیت و بندگی خدا در زندگی(آیه ۳۶/ نحل ) و راستی آزمایی مدعیان پیروی از پیامبر در اتخاذ مواضع شدید با کفار و مهربانی با مسلمانان ( آیه ۲۹ / فتح ص ۵۱۵) است بخش بعدی برنامه ها بود.

ایشان در پایان کلام خود از میهمانان و حضار به جهت بهره مندی کوتاه از هریک از قاریان بدلیل تراکم برنامه های جلسه عذر خواهی نمودند.

قرائت صفحه ۴۲۳ سوره مبارکه احزاب آیات ۴۱ الی ۴۸ و سوره مبارکه انشراح و سوره مبارکه اخلاص توسط استاد علیرضا عادلی از کشور دوست و برادر پاکستان که مشغول به تحصیل در جامعه المصطفی العالمیه در جوار حضرت اباالحسن علی بن موسی الرضا(ع) هستند و دعای قرآن ختم جلسه توسط مجری محترم استاد رضا صدقی پایان بخش جلسه ۳۵۵ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen ، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.