جلسه ۳۷5 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتولسیصد و هفتاد و پنجمین کرسی تلاوت و تفسیرقرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آبادکتول باعنوان “مرصاد خدا در کمین منافقین” ساعت ۷ عصر روز سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ با برنامه های ذیل و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار شد.

نوای دلنشین دعای توسل توسط مداح اهل بیت کربلایی عبدالله کرامتی آغاز برنامه ها بود.

تبیین موضوع عنوان جلسه و تشریح حمله منافقین به ایران بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و طراحی “عملیات مرصاد” توسط شهید سپهبدصیاد شیرازی برنامه بعدی بود که مجری و مدیر ضیافت نور حاج علی اصغر زنگانه بیان کردند.

برنامه بعدی بیان حکمت ۹۴ نهج البلاغه امام علی علیه السلام توسط  استاد محمدباقر زنگانه بود که بیان حقیقت خیر و برکت از بیان آن حضرت را در بر داشت .

در ادامه حجت الاسلام شیخ احمد تجری با قرائت آیات اول تا ۲۲ سوره انسان(هل اتی) فضای جلسه را به عطر قرآن معطر نمودند .

برنامه بعدی اجرای میان پرده “تبیین حقیقت مباهله” با آیات ۶۰ تا ۶۳ آل عمران همزمان با پذیرایی بود که توسط مجری محترم انجام شد که “خانواده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را مبنای اثبات حقانیت رب قرار داده” و خدا می داند که رویگردانان از این حقیقت از مفسدین هستند.

بیان مطالب تفسیری توسط  حجت الاسلام حکیمی حافظ محترم کل قرآن  پس از قرائت آیه “إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذِینَ لَایَعْقِلُونَ ﴿۲۲﴾/انفال” ضرورت وجود عقلانیت در بهره مندی درست از قرآن بود . چرا که عدم بهره گیری از عقل ، شعور ، تفکر ، تفقه و تذکر انسان را از حیوانیت هم پست تر و جهنمی خواهد کرد ….

پایان بخش جلسه دعای قرانی ختم جلسه توسط مجری محترم و برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء بود .

بانیان جلسه آقای محمدعلی عاشوری و وجوه عموم خیرین بود.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.