جلسه ۳۷8 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتولسیصد و هفتاد و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول عصر روز سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ با عنوان “اسارت در اوج آزادگی” و به یاد شهیدان نورالدین شهرکی، عبدالمجید بدراقی، حسن دنکوب، علی اصغر آغویی، محمد خراسانی، سیدحسن حسینی و پیشکسوت ملی، دانشمند و استاد برجسته قرآنی جهان اسلام حجت الاسلام شیخ محمد رضا شهیدی در مصلای امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

شروع برنامه ها زمزمه دعای پرفیض توسل توسط حاج علی اصغر زنگانه(مبین) بود.

برنامه بعدی بیان حکمت نهج البلاغه  بود که استاد محمدباقر زنگانه در اهمیت بندگی و اطاعت از خدا در مقابل مستحبات مطالبی را ارائه فرمودند.

سپس اجرای “بخش شهید” بود که با بیان اسامی شهدای این هفته، تاریخ تولد و شهادت آن عزیزان توسط مجری جلسه انجام شد.

با تلاوت زیبا و ملکوتی  آیات ۳۱ تا ۴۱ سوره ابراهیم توسط استاد محمد ابراهیم جهش جلسه ادامه یافت.

بخش دیگر جلسه بیان مباحث تفسیری حول آیات تلاوت شده بود که استاد سید محمد حسینی واعظ بیان نمودند.

ایشان در بخشی از بیانات خود فرمودند: بعضی انسانها در مقام عاشقی بند یگدیگر می شوند و بندگی یعنی همین. ما در حقیقت باید بند به خدا شویم و طبق فرمان او اقامه نماز کنیم، انفاق و صدقات در پنهان و آشکار بدهیم. پنهان در جایی که حفظ آبروی دیگران در میان است و آشکار یعنی با تعاون همدیگر و برای فراگرفتن دیگران صدقه بدهیم. حتی فقرا هم باید از آنچه رزقشان میشود انفاق کنند تا روزیشان افزوده شود.

در بخش پایانی اعطاء هدایا به آزادگان بزرگوار حاضر در جلسه جناب آقای محمدی، رنجبر، علییاری و شهدادی و پذیرایی از حاضران بود.

بانیان محترم این جلسه خانم ها حاجیه سعیده علمشاهی، کرامتی و آقای کریمیان بودند.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.