سیصد و‌ هشتاد و دومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور با عنوان “برترین اربعین تاریخ” عصر سه شنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ در مصلای امام رضا علیه السلام شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

آغاز برنامه ها نوای ملکوتی دعای توسل بود که با اجرای مدیر اجرایی ضیافت نور و مجری جلسه جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه انجام شد.

سپس حافظ محترم کل قرآن جناب آقای یاسین حیدری به اجرای حفظ و تلاوت آیات صفحه اول سوره مبارکه صافات پرداختند.

در ادامه مشاور محترم خانواده جناب استاد احمدی در دو بخش به بیان مطالب سبک زندگی قرآنی پرداختند.

ایشان در بخش اول به موضوع اعداد در فرهنگهای مختلف و نقش مهم آنها در مباحث آموزشی پرداختند؛ از جمله عدد ۴۰ (اربعین) که در قرآن کریم در سوره های احقاف آیه ۱۵، سوره مائده آیه ۲۶، سوره بقره آیه ۵۱ و سوره اعراف آیه ۱۴۲ آمده و به ۴۰ سالگی انسان، ۴۰ سال آوارگی بنی اسرائیل، میقات حضرت موسی و تکمیل آن به اربعین اشاره دارد.
روایتهای زیادی نیز بر اربعین و چله نشینی تاکید می ورزد و زیارت اربعین امام حسین علیه السلام یکی از مهمترین آنهاست.
همچنین اینکه انسان از ۳۳ تا ۴۰ سالگی به کمال می رسد، یعنی اینکه ثبات شخصیت پیدا می کند که کمتر قابل تغییر است.

استاد احمدی در بخش دوم گفتار خود به شرح ابعاد چهارگانه “سرمایه روانشناختی” که شامل خوشبینی، مثبت نگری، تاب آوری و خود کارآمدی است پرداختند و گفتند که هرکس در خود ایجاد کرد به کمال می رسد و در مقابل حوادث شکست ناپذیر می شود و این همان آموزه های قرآنی است که به زبان روانشناسی گفته می شود.

اجرای بخش شهید با بیان نام شهیدان احمدعلی رشید سنچولی، عزیز حاجی آبادی، عبدالرضا اصلانی، جانعلی دیلم و قرائت بخشی از وصیت شهید رشید سنچولی توسط مجری جلسه انجام شد.

پایان بخش مراسم کرسی تلاوت، قرائت زیبا و دلنشین استاد هادی تجری بود که با تلاوت آیات ۱۴۶ تا ۱۵۷ سوره بقره و سوره کوثر و دعای قرآنی ختم جلسه همگان را به فیض رساندند.

در پایان ضمن اعلام این موضوع که جلسه از هفته آینده پس از نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار خواهد شد از حاضرین با بیسکویت و خرمای کربلای جناب آقای کربلایی عباس اسدی پذیرایی شدند.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.