سیصد و هشتاد و چهارمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان #علی_آباد_کتول با عنوان “شهادت امام حسن عسکری علیه السلام” شامگاه سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در محل مصلی امام رضا علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حاج سید حسین انصاریان با نوای گرم خود دعای توسل را زمزمه نموده و در رسای شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به روضه خوانی پرداختند.

در ادامه استاد حاج علی اصغر زنگانه با ذکر نام شهدای شاخص این هفته به بیان بخشی از زندگینامه ایشان پرداخت و در ادامه نکاتی از نهج البلاغه را به سمع حضار رساند.

ایشان ذکر حکمت ۳۵۵نهج البلاغه “وَ بَنَى رَجُلٌ مِنْ عُمَّالِهِ بِنَاءً فَخْماً، فَقَالَ (علیه السلام): أَطْلَعَتِ الْوَرِقُ رُءُوسَهَا، إِنَّ الْبِنَاءَ یَصِفُ لَکَ الْغِنَى.” بیان داشتند این حکمت اشاره به این دارد که اگر کارگزار حکومت و مسئولی تغییر ویژه ای در مسکن و مرکب و امثال اینها پیدا کرد ؛ معلوم است یا حقوق نجومی گرفته ؛ یا خدای ناکرده دست کجی به بیت المال و… داشته است .
این حکمت برای رصد مسئولین کشوری ، استانی ، شهرستان یا اقوامی که مسئول هستند ملاک بسیار خوبی است .
خدایا ما را با امیر مومنان ، ولایتش و ولای اولاد معصومش محشور بفرما.

شهیدان شاخص این هفته دانش آموز شهید حسن کتولی نژاد، سرباز شهید محمدعلی شاکری، تکاور شهید غلامعلی نادری و جانباز شهید حاج رمضانعلی برزگر خاندوزی بودند.

در بخش بعدی مجری جلسه آقای کربلایی رضا صدقی با روضه خوانی شهادت امام حسن عسکری علیه السلام جلسه را صفا بخشید.

در ادامه امام جمعه محترم شهر علی آباد کتول حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد مباحث تفسیری خود را با موضوع معرفت و شناخت امام حسن عسکری علیه السلام و حضرت صاحب الزمان عج الله بیان نمودند.

بخش هایی از بیانات ایشان:

امام حسن عسکری دومین امام جوان ماست که در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید
در بین ائمه دو امام معجزات زیادی دارند یکی امام هادی و دیگری امام حسن عسکری بودند.

امامی که به ایران آمد و به دعوت فضل بن شریف که وجوهات مردم گرگان را به محضر امام برده بود، به گرگان آمد.
از دو امام تفسیر قرآن مکتوب داریم یکی حضرت امیرالمومنین که ابن عباس جمع‌آوری کردند و دیگری امام حسن عسکری که به پایان نرسید.
با شهادت امام حسن عسکری، امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با غیبت صغریٰ آن حضرت شروع می شود. که به نوعی تاج گزاری امام زمان هست.
خداوند متعال در آیه ۵ سوره مبارکه قصص، نوید می‌دهد که مستضعفی که در مقابل مستکبرین حرکت کند و قیام کند زمین را به ارث آنان در می‌آوریم و آنان را پیروز می کنیم.
البته به هرکسی مستضعف نمی گوییم. مستضعف کسی است که آرام و قرار ندارد و ظلم را نمی‌پذیرد.

در بخش تلاوت قاری ارجمند جناب آقای امیر حسین فلاحی، ص ۵۸۴ کلام وحی از آیات ۲۶ الی ۳۳ سوره مبارکه نازعات و آیات ۱ الی ۷ سوره مبارکه طارق را با صوتی زیبا قرائت نمودند.

بیان این نکته که قاری جلسه، برادر قاری فقید نوجوان محمد حسین فلاحی ( که در سال ۹۶ در سانحه تصادف هاشم آباد گرگان در بازگشت از جلسه قرآن دعوت حق را لبیک گفت) بودند و تشکر از بانی پذیرایی این جلسه جناب آقای شهدادی توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت استاد زنگانه و قرائت دعای ختم جلسه توسط مجری محترم و پذیرایی از حضار پایان بخش جلسه بود.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.