جلسه هفتگی ۳۹۰ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور با عنوان “قرآن برترین کتاب”(معجزه جاوید) به مناسبت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار شامگاه سه شنبه ۲۴ مهر پس از اقامه نماز جماعت در مصلی امام رضا(ع) برگزار شد.

✳️ دعای توسل توسط مداح اهل بیت و فعال رسانه جناب آقای ابوالقاسم شوروزی زمزمه گردید.

✳️ تلاوت ترتیل سوره والضحی توسط نوجوان آقای امیرحسین خسروی فرزند محمد رضا انجام شد.

✳️ بیان نکات حکمت دهم نهج البلاغه در تبیین معاشرت بامردم (که در مرگتان بگریند و در زنده بودنتان شوق دیدارتان را داشته باشند) و این حالت زمانی اتفاق خواهد افتاد که حقوق مردم را رعایت کرده باشیم . استاد محمد باقر زنگانه سپس با اشاره به رساله حقوق امام سجاد علیه السلام موضوع رعایت حقوق توسط انسان را انسان مربوط به همه موجودات دانستند.

✳️ برنامه بعدی سخنان آقای اسماعیل زنگانه مسئول کتابخانه شهرستان و گزارش ایشان از آمار کتابخانه ها و تعداد کتابهای آنها در سطح شهرستان بود . ایشان همگان را به کتابخوانی و عضویت در کتابخانه ها فرا خواندند .

✳️ بخش شهید با بیان نام زیبای شهیدان شاخص جلسه توسط مجری محترم استاد زنگانه و فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر حاصران اجرا شد.

توضیح اینکه میزبان پذیرایی جلسه خانواده جانباز شهید حاج رمضانعلی برزگر خاندوزی (به یاد ایشان ، برادر شهیدش اسدالله ، مادر و پدر شهید) بودند.

✳️ قرائت زیبای آیات ۸ تا ۱۲ سوره تحریم و سوره ناس توسط استاد محمد منصوری به ملکوت جلسه افزود .

✳️ اجرای دکلمه ای کوتاه و زیبا توسط نوجوان علی خسروی از قرآن آموزان موسسه کریمه آل رسول در خصوص نهی استفاده نمایشی از قرآن و جلسات قرائت به عنوان تذکری قابل تامل مورد توجه حاضرین قرار گرفت .

✳️ بیان پیام های قرآنی توسط استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) با اشاره به آیاتی که قرآن کریم را به عنوان کتاب هدایت برای متقین معرفی می کند . ضمن “تعریف کتاب” و اینکه قرآن از منبع فراعلمی آنهم به عنوان اعجاز کسی که خواندن و نوشتن نمی دانسته آمده آن را برترین کتاب و مافوق همه کتابها دانست و در اعجازش همین بس که بیش از ۱۴۵۷ سال قمری از مخالفان خود دعوت کرده همانندش (حتی یک سوره) بیاورند ؛ اما چون توان فکری و علمی مبارزه با قرآن را ندارند ، آن را پاره می کنند .

✳️ روضه خوانی ، دعای ختم جلسه توسط مداح محترم حاج رمصان احمدی ، اهداء جوایز به نوجوانان دختر و پسر و پذیرایی شام آخرین برنامه بود.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.  سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

ویدئو این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.