چهارصد و هجدهمین محفل کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهر علی آباد کتول با عنوان “ازدواج معیار، اسوه ماندگار، جامعه رستگار” عصر سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در مصلای امام رضا علیه السلام این شهر برگزار گردید.

زمزمه فرازهایی از دعای توسل با نوای مجری محترم استاد محمد ابراهیم جهش آغازگر برنامه ها بود.

در ادامه بخش شهدای شاخص جلسه با نام و یاد شهیدان توسط مجری محترم و فریاد شهیدان زنده اند الله اکبر حاضران انجام شد.

شهدای گرانقدر این جلسه:
🌷 بسیجی شهید شمس الدین موشانی
🌷 سرباز شهید محبت دیلمی
🌷 کارگر شهید عزیزالله دیلم
🌷 سرباز شهید رضا سنچولی
🌷 بسیجی شهید عباسعلی شکی
🌷 دانش آموز شهید خیرالله خسروی
🌷 سرباز شهید احمد فندرسکی
🌷 بسیجی شهید محمد رضایی منفرد

بودند.

شرح عنوان جلسه توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) انجام شد.
ایشان ابتدا به همسر محترم استاد هادی تجری و فرزند ایشان بواسطه مشاهده یک حرکت تربیتی ویژه در محمد طاها(فرزند ایشان) هدایایی اعطاء کردند.
و در پایان غزل “ازدواج دو کوثر” را به مناسبت سالروز ازدواج امیر مومنان امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به حاضران تقدیم کردند.

ازدواج دو کوثر است امروز
جشن زهرا و حیدر است امروز

شادی و هلهله اگر کردید
با عبادت برابر است امروز

تلاوت آیات ۴۵ الی ۵۸ سوره حجرات و ۱۷ تا ۲۸ سوره الرحمان توسط استاد هادی تجری، مدرس دانشگاه و قاری ممتاز جمهوری اسلامی ایران برگزار و فضای معنوی جلسه را دوچندان نمود.

مباحث تفسیری توسط حجت الاسلام شیخ مرتضی علی آبادی ارائه شد.
ایشان با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) “زمانی که مردی ازدواج می کند نصف دینش کامل می شود” به مبحث ازدواج از دیدگاه اسلام پرداختند و اینکه خداوند متعال برای کسانی که در امر ازدواج سختگیری کرده و توقعات خود را زیاد می کنند می فرماید نبایستی نگرانی و خوف و ترسی داشته باشند چرا که خداوند متعال از فضل و رحمت خود آنها را بهره مند خواهد ساخت و بهترین معیار ازدواج ساده و آسان را ازدواج حضرت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برای جامعه امروز خواندند.

در فواصل اجرای برنامه ها میان برنامه به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) برگزار و به ازدواج های همین روز، مزدوجین علی و فاطمه، اسامی علی، فاطمه، اسامی زهرا و فاطمه زهرا و کوثر هدایایی تقدیم شد.

در پایان دعای ختم توسط مجری و قاری توانمند استاد محمد ابراهیم جهش انجام و مراسم با پذیرایی بیسکویت و شکلات و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام مهدی نژاد پایان یافت.

بانیان خیر این جلسه همه کمک کنندگان کرسی تلاوت و خانواده شهیدان زنگانه بودند.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی #کرسی_تلاوت و #تفسیر #قرآن_کریم #ضیافت_نور آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز است.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۵۰۴۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک کنید) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.