چهارصد و شصتمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول با عنوان “قدرت نظامی برتر برای حفاظت از ارزش ها و مردم ” شامگاه سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در مصلای امام رضا علیه السلام برگزار گردید.

آغاز جلسه  تلاوت ترتیل کلام وحی توسط آقای حامد گلشنی بود.

در بخش بعدی قرائت فرازهایی از دعای پرفیض توسل و ذکر مصیبت سالروز تخریب بقیع توسط ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی عبدالله کرامتی انجام شد.

در ادامه بخش یادبود  شهدای شاخص این هفته توسط مجری محترم استاد محمد ابراهیم جهش با اعلام نام مبارک شهدا همراه با فریاد “شهیدان زنده اند الله اکبر” حاضران برگزار شد.

شهدای شاخص این جلسه

🌷 سردار شهید سید ابوالقاسم ضیائی
🌷 شهید محمدتقی منتظریون
🌷 شهید تاج محمد تیموری
🌷 شهید حسین مزیدی
🌷 شهید بهمن محمدی
🌷 شهید رمضان بابامحمدی
🌷 شهید علی اصغر محمدقاسمی
🌷 شهید اسدالله اصغری
🌷 شهید حسین ترابی
🌷 شهید رضا خسروی
🌷 شهید امام قلی اصلانی
🌷 دانشجوی شهید عبدالحسین اسفندیاری

بودند.

مباحث تفسیری این جلسه توسط کارشناس خانواده استاد دکتر احمدی ارائه شد.

ایشان مباحث خود را پیرامون موضوع “صمیمیت و رابطه بین همسران در قرآن کریم” ارائه دادند.

استاد احمدی در بخشی از گفتار خود بیان داشتند: اگراز محضر نورانی قرآن پرسیده شود که آیا راه حلی برای حل مشکل اختلافات بین همسران دارد یا خیر؟

قطعا آیه ۲۱ سوره مبارکه روم پاسخ این پرسش خواهد بود.

در حقیقت این آیه نورانی به ما یک فرمول می‌دهد که “اگر زن و شوهر صمیمیت داشه باشند” حتما میل و جذابیت زناشویی در آنها بیشتر ایجاد می‌شود.

در نتیجه صمیمیت و میل یا احساس ضامن تعهد و پایداری در زندگیست.

بخش بعدی برنامه ها شرح عنوان جلسه توسط مدیر ضیافت نور استاد حاج علی اصغر زنگانه بود.

ایشان در بخشی از گفتار خود بیان داشتند: اهمیت فضای مجازی برای نفوذ و تاثیرگذاری، آنقدر زیاد است که دشمن آن را فراتر از جنگ می داند و امام خامنه ای می فرمایند: اگر رهبر نبودم مسئول فضای مجازی می شدم.

توجه داشته باشیم که دشمن برای شکست ایران به فضای مجازی چشم بسته و امام خامنه ای برای تبیین به آن امیدوار است.

پس در این فضا و ایجاد قدرت، وظیفه و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

در بخش قرائت اصلی، قاری برجسته کشوری استاد مجتبی فرامرزی با انتخاب صفحه ۵۱۱ قرآن کریم سوره مبارکه فتح آیات یکم الی نهم و در ادامه سوره مبارکه نصر به تلاوت دلنشین کلام وحی پرداختند.

دعای پایانی جلسه توسط مجری محترم و پذیرایی تبرکی پایان بخش برنامه ها بود.

خیرین جلسه ۴۶۰ خانواده محترم سردار شهید سید ابوالقاسم ضیائی بودند.

این جلسه قرآنی شامگاه سه شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه #علی‌_آباد_کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم #قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌گردد.

جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره ۰۹۳۳۹۶۷۵۳۲۳ در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید)، مشروح تفسیر جلسه از اینجا (کلیک)، گزارش صوتی جلسه از اینجا (کلیک) و ویدئو جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت است.