جلسه 294 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و نود و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی‌آباد کتول پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام محمودی شامگاه سه شنبه ۲۰ آبان در مصلی امام رضا علیه السلام با عنوان ” قرآن کریم و علم” برگزار گردید.

اجرای دعای توسل با نوای دلنشین مداح اهل بیت علیهم السلام، جناب آقای ولی الله مزرئی( بابایی) که با‌ حلاوت خاصی قرائت گردید آغازگر برنامه های این جلسه از کرسی تلاوت بود.

قرائت ملکوتی آیات ۲۵۰ تا ۲۵۲ سوره مبارکه بقره و همچنین سوره شمس توسط نوجوان حافظ قرآن کریم جناب آقای محمدامین محمدی که با تشویق‌ها و استقبال حاضرین همراه شد بخش بعدی کرسی ۲۹۴ بود.

ارائه مباحث تفسیری توسط حاج علی اصغر زنگانه (مبین) مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول حول موضوع زندگی از دنیا تا آخرت و در قالب بندگی خدا، دشمنی شیطان، کفار، یهود و نصاری با این زندگی و ضرورت استکبار ستیزی و مبارزه با این دشمنان بشر برای ماندن در صراط مستقیم با غیرت دینی (غیرالمغضوب علیهم ولا الضالین)، با رهبری امامی در تراز نبی اکرم صلی الله و دانای به “کل امر”.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته مهم اشاره کردند که می توان با‌ بهره گیری از سوره قدر بیان نمود که بشر بدون دریافت “کل امر” که به همه نیازهای دنیا و آخرت او پاسخگوست، نمی تواند به حقیقت زندگی دستیابی پیدا کند و “کل امر” همانگونه که اولین بار بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نازل شده، هر ساله و شب قدر بر امام معصومی که در تراز پیامبر ( یعنی امام ) است نازل می شود، پس زندگی ناگوار امروز بشر ناشی از نبود مدیریت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است … اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه… ( برای اطلاع بیشتر به فایل صوتی مراجعه شود).

در بخش پایانی مجری برنامه جناب آقای ابراهیم جهش از بزرگان حاضر در جلسه دعوت نمودند جهت اعطای لوح سپاس به پشتیبانان جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ۲۹۳ و جشنواره تلاوت مجلسی که در ۱۳ آبان برگزار شد.

دعای قرآنی ختم جلسه توسط آقای صدقی پایان بخش دویست و نود و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی‌آباد کتول بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در کانال خادمین در پیام رسان گپ به آدرس  https://gap.im/khademeen و کانال روبیکا به آدرس http://rubika.ir/khademeen منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.