۳۱۰۶۹۴ (۱۱)شانزدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با اقامه عزای حضرت مسلم بن عقیل (علیه السلام) در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.
این برنامه که به صورت هفتگی هر سه شنبه شب همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار میشود، تاکنون توانسته علاقمندان قرآنی بسیاری را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال چشمگیر آحاد مختلف مردم رو به رو گردد.
در نظر گرفتن خدماتی همچون مهد قرآن و پذیرایی شام در انتهای برنامه موجب شده تا امکان حضور اغلب افراد به صورت خانوادگی فراهم گردد و فرهنگ سازی خوبی در این زمینه انجام شود.
مطلع برنامه ، پس از ذکر دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) با ابیاتی در توصیف شب عرفه و غریب بی همتای عرفات حضرت حجت بن الحسن (علیه السلام) آغاز شد و با زمزمه فراز هایی از دعای توسل(با توسل به رسول اکرم و امام سجاد و امام باقر (علیهم السلام) ) قلب و روح حاضرین آماده نوشیدن از جام حیات بخش آیات وحی الهی گردید.
قرائت آغازین برنامه با تلاوت دلنشین قاری شهرستانی جناب آقای محمدرضا قرایی انجام شد.
در بخش دیگر نیز قاری میهمان از کشور برادر و مسلمان تاجیکستان جناب آقای قدرت اف به جایگاه دعوت شدند و جلسه از تلاوت ایشان بهره مند گردید.
بیان زندگینامه و سیره اخلاقی و ذکر مصیبت سفیر باوفای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حضرت مسلم بن عقیل(علیه السلام) که شانزدهمین کرسی تلاوت مزین به نام و یاد این شهید بزرگوار بود، برنامه بعدی سه شنبه شب گذشته بود.
در بخش تلاوت پایانی ، فضای جلسه با تلاوت بسیار زیبا و دلنشین قاری دیگر میهمان از کشور برادر و مسلمان تاجیکستان جناب استاد سید ثمرالدین صمداف
معطر به شمیم روح افزای قرآن کریم گردید.
سپس طبق روال هر جلسه جمع مشتاقان در شب با عظمت عرفه مناجات امام زمان (ارواحنافداه) را زمزمه نمودند۰
بیان مباحث تفسیری توسط حجه الاسلام و المسلمین باستانی قسمت بعدی برنامه را تشکیل داد. ایشان به ادامه مباحث خود در مورد فواید داشتن قلب سلیم که در دو جای قرآن کریم آمده است، پرداختند۰
در پایان حاج علی اصغر زنگانه مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد فرمودند:
۱_ علیرغم طرح پیشنهاد انتقال جلسه به شب دیگر توسط برخی محترمین، با توجه به برنامه ریزی استانی جبهه فعالان قرآنی و نیز قابلیت معنوی بالقوه شب چهارشنبه امکان این جابجائی منتفی می باشد۰
۲_ با توجه به رشد جلسه و جمعیت نیاز به قرآن و رحل علاوه بر تعداد موجود ، احساس می شود که عنایت خیرین بزرگوار را می طلبد.
۳_ سیستم صوتی مناسب با اجرای فنی و با کیفیت در شان جلسه قرآن کریم از دیگر موارد بود
۴_ مجموع جلسات کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در طول سال ۵۲ هفته می باشد که برای تحقق هزینه های آنها نیاز به ۵۲ خیر گرانقدر می باشد لذا کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آمادگی دارد نذورات ، عقیقه و هدایای بانیان گرانقدر که با نیات صالح برای اطعام مشتاقان قرآن هزینه می نمایند را جهت تهیه شام جلسه دریافت نماید؛ ایشان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره موبایل ۰۹۱۱۱۷۱۵۰۸۹ تماس حاصل نمایند.
در بخش دیگر کودکان و نونهالان مهد قرآنی گلهای بهشتی مصلی امام رضا (علیه السلام) به جلوی جایگاه دعوت شده و سوره هایی را که فرا گرفته بودند تلاوت نمودند۰
در انتها نیز پذیرایی شام از همه شرکت کنندگان انجام شد.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آباد کتول طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام‌شده در سطح استان ، هر هفته سه‌شنبه‌ها همراه با نماز مغرب و عشاء در محل مصلی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد لذا از همه همشهریان و تشنگان آن زلال وحی الهی جهت شرکت در این سلسله جلسات دعوت به عمل می‌آید.