هفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدهفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

هفتمین شب از سلسله جلسات کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شب گذشته در مصلی امام رضا (ع) شهرستان علی‌آباد کتول برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ضیافت نور ؛ این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت امام‌جمعه موقت شهرستان حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین باستانی در مکان مصلی شروع شد و پس‌ازآن با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (عج) قرائت فرازهایی از دعای پرفیض توسل رسمیت یافت.
بخش اول برنامه‌ها با قرائت قاری نوجوان شهرستان جناب آقای علی حاجیلری برگزار شد.
در بخش دوم به‌رسم هر جلسه که نام و یاد یکی از شهدای شهرستان علی‌آباد کتول محور برنامه قرار می‌گیرد ، بخش‌هایی از زندگی‌نامه و خاطرات و فرازهایی از وصیت‌نامه شهید معظم قربان اشرفی قرائت شد.
زینت‌بخش سومین برنامه کرسی تلاوت و تفسیر هفتم ، قرائت زیبا و دل‌نشین قاری ممتاز استانی و استاد قرائت جناب آقای هادی تجری بود که جان قرآن دوستان حاضر در جلسه را سیراب از انوار قدسی قرآن کریم نمود.
در بخش چهارم شاهد اجرای جمع خوانی حاضرین و مجری در جلسه بودیم که با زمزمه اشعاری امام زمانی ، فضای مصلی امام رضا (ع) عطر و بویی معنوی به خود گرفت.
در بخش بعدی امام‌جمعه موقت شهرستان حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ رضا باستانی به ارائه مباحث تفسیری از قرآن کریم پرداختندکه مستمعین عزیز نکات مطرح‌شده در جلسه را در دفترچه‌های کرسی تلاوت و تفسیر قرآن یادداشت نمودند.
در این بخش با دعوت از حجت‌الاسلام باستانی ، استاد سید مصطفی حسینی واعظ (مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی مردمی استان و مبتکر کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در استان) و استاد حاج اصغر زنگانه مدیر اجرائی ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول با اهداء لوح یادبود به آقای حاج علی‌اشرفی فرزند محترم شهید قربان اشرفی به نمایندگی از خانواده شهید قدردانی به عمل آمد که با ایستادن در مقابل جایگاه عکس یادگاری نیز گرفته شد.
دیگر بخش برنامه ، قرعه‌کشی از بین شرکت‌کنندگان بود که مطابق روال همیشگی جلسه ، به‌قیدقرعه هدایایی به سه نفر از برادران و سه نفر از خواهران تقدیم گردید.
بخش پایانی برنامه پذیرایی شام از شرکت‌کنندگان محترم بود که به عنایت خیرین محترم و نیز خانواده شهید اشرفی انجام پذیرفت.
کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آباد کتول طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام‌شده در سطح استان ، هر هفته سه‌شنبه‌ها همراه با نماز مغرب و عشاء در محل مصلی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد لذا از همه همشهریان و تشنگان آن زلال وحی الهی جهت شرکت در این سلسله جلسات دعوت به عمل می‌آید.