IMG_4796نهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی آباد کتول غروب روز سه شنبه ۱۳ مرداد ۹۴ با نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام موسوی امام جمعه محترم شهر در مکان مصلای امام رضا علیه السلام آغاز شد.
آغازگر برنامه قرائت دعای سلامتی امام زمان (ارواحنا له الفداه) و فرازهایی از دعای توسل (با توسل به رسول اکرم و امام صادق و امام کاظم (علیهم السلام) ) توسط برادر قرآنی استاد صدقی بود ،سپس دوتن از جوانان برجسته قرآنی شهرستان، آقایان حسین زارع بیدکی و استاد هادی تجری به تلاوت مجلسی قرآن پرداختند.

کرسی تلاوت تفسیر قرآن کریم در آستانه ورود ۱۳ شهید غواص و خط شکن به استان گلستان که مردم شهید پرور علی آبادکتول روز جمعه مورخه ۱۶ مرداد ۹۴ ساعت ۱۰ صبح از مقابل میدان شهدا افتخار تشییع پیکر مطهر ایشان را خواهند داشت ؛ میزبان لباس غواصی یک شهید گمنام و نیز پدر و مادر و خانواده شهید محبعلی سیاسرجهانتیغ بود. قسمتی از زندگینامه و خاطره دختر شهید “محبعلی سیاسر جهانتیغ” به همراه بخشی از وصیتنامه ایشان قرائت گردید: شهید محبعلی سیاسر جهانتیغ فرزند موسی متولد ۱۳۴۲شهرستان علی آباد کتول می باشد. ایشان علاقه بسیار زیادی به خواندن کتاب به ویژه از اساتید برجسته ای همچون استاد شهید مرتضی مطهری و شهید دستغیب و … داشتند و سعی می کردند تا آن معارف را در برنامه زندگی خود قرار دهند. ایشان به واسطه تلاش بسیار زیادی که در محله داشتند از بسیجیان فعال مسجد بودند. احترام ویژه نسبت به والدین و مظلومیت و معصومیت از ویژگی های اخلاقی شاخص ایشان بود. ایشان پس از استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران با سمت خدمه توپخانه در جنگ تحمیلی علیه دشمن بعثی شرکت داشتند؛ و سرانجام شهید محبعلی سیاسر جهانتیغ در سال ۱۳۷۱ ودر سن ۲۹ سالگی در منطقه مریوان و در حال ماموریت بدلیل سانحه اتومبیل و سقوط به دره به درجه رفیع شهادت نایل گشتند و در گلزار شهدای ساورکلاته آرمیدند. نامش یاد و راهش پر رهرو باد. شهید سیاسر جهانتیغ دارای دو دختر کوچک بودند که دختر ارشد ایشان با بغض در گلو و اشک در دیدگان در برنامه ۴۰ شب با ۴۰ شهید چنین نقل می کند:فقط یک دختر شهید می فهمد که من چه می گویم؛ من سالیان سال با نام و عکس پدرم زندگی کردم و با او نجوا و درددل می نمودم. چه طعنه ها و زخم زبانها که نسبت به خانواده شهدا شنیدم و متاسفانه هنوز هم می شنوم و دم نمی زنم. امابعد با آنکه پدر کنارمان نبود ولی در روز عقدم که برای همه دختران بسیار حساس هست و من در غم بی پدری به سر می بردم،شب هنگام پدر را برای اولین بار به خواب دیدم که در مورد زندگی مشترک من و همسرم_ که پدرم اسم اورا هم در خواب به زبان آورد_ سفارشاتی فرمودند. فرازی از وصیت نامه شهید محبعلی سیاسر جهانتیغ: آن انگیزه ای که مرا برآن داشت تا به استخدام ارتش امام زمان در آیم این بود که از حیثیت و شرف و ناموس خود و مملکت اسلامی دفاع کنم و فعلا که مملکت ما در جنگ با اجانب هست رو به سوی منطقه عملیات آوردم تا با مخالفان ولایت فقیه و دشمنان این مملکت بجنگم، امیدوارم که خداوند مرا جزء سربازان امام زمان (عج)قرار دهد و از مجاهدین راه خود به حساب آورد و قلم عفو بر جرائم اعمالم بکشد و گناهانی که کردم گرچه بزرگ است، به بزرگی عفو و بخشش خود که بزرگتراست از گناهانم، ببخشاید و مرا با ولای علی (ع) بمیراند؛ پس خدایا اگر لیاقت شهادت دارم دعایم را مستجاب نما و از تو می خواهم که مقام شهید را بمن عطا کنی.
در بخش دیگر جمعیت حاضر در نهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با مشت های گره کرده انزجار خود را از اسرائیل آن رژیم کودک کش صهیونیست اعلام کردند که این برنامه با اجرای پر شور وحماسی سرهنگ پاسدار حاج مهدی اکبرزاده زیباتر گردید. در بخش تفسیر امام جمعه محترم ضمن اعلام اینکه در آینده نزدیک از مفسران برجسته شهرستان و استان طبق برنامه استفاده خواهیم نمود ،به بیان ویژگی های یهود از منظر قرآن کریم پرداخته و فرمودند: خداوند بدترین دشمن مؤمنان را یهود (اسرائیلی)معرفی مینماید …(سوره مائده _ آیه۸۲ )
در بخش دیگر لوح یادبود کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم به دختر شهیدبزرگوار ، سرکار خانم مریم سیاسرجهانتیغ به همراه همسر ایشان جناب آقای علیرضا رمرودی به نمایندگی از خانواده شهید تقدیم شد . و پس از آن به قید قرعه به سه نفر از خواهران و سه نفر از برادرانی که تا قبل از شروع بخش تفسیر در جلسه تشریف داشتند هدایایی ناقابل تقدیم گردید . دعای قرآنی و ختم فاتحه به روح و روان امام شهیدان و همه شهدای گلگون کفن ایران اسلامی به ویژه شهید محبعلی سیاسر جهانتیغ پایان بخش کرسی تلاوت و تفسیر قرآن این هفته بود .ضمنا شام این هفته جلسه با عنایت جناب آقای حاج سیدعلی حسینی عضو محترم ستاد نماز جمعه و امناء محترم مسجد امام حسن عسکری(ع) تهیه گردید و شرکت کنندگان بعد از پایان جلسه به صرف شامی مختصر پذیرایی شدند. خدای متعال از همه به احسن وجه قبول بفرماید.
کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آباد کتول طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام‌شده در سطح استان ، هر هفته سه‌شنبه‌ها همراه با نماز مغرب و عشاء در محل مصلی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد لذا از همه همشهریان و تشنگان آن زلال وحی الهی جهت شرکت در این سلسله جلسات دعوت به عمل می‌آید.