دهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شددهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

غروب سه شنبه ۲۰ مرداد ۹۴ مصادف با شام غریبان شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)و با نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام موسوی امام جمعه محترم شهر در مکان مصلای امام رضا (علیه السلام) آغاز شد.
مطلع برنامه قرائت دعای سلامتی امام زمان (ارواحنا له الفداه) و فرازهایی از دعای توسل (با توسل به رسول اکرم و امام صادق و امام کاظم (علیهم السلام) ) بود که توسط مجری برگزار گردید.
بخش اول قرائت قرآن توسط قاری ممتاز شهرستان آقای محمد منصوری اجرا شد.
از آنجاییکه دهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم مقارن با شام غریبان شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان و رییس مذهب جعفری حضرت امام جعفر بن محمد الصادق بود در بخش معرفی شهید جلسه به ذکر بخشی از زندگینامه و وصیت نامه آن امام همام پرداخته شد که این بخش توسط آقای مهندس فکری از کتاب ” انسان دویست و پنجاه ساله ” تالیف حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) اجرا گردید.
پس از آن با اجرای ذکر مصیبت و سینه زنی ذاکر اهل بیت کربلایی جواد منصوری ، عزای ششمین اختر تابناک امامت و ولایت در جلسه اقامه گردید.
در بخش دوم قرائت قرآن این هفته ، کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول، برای دومین بار میزبان قهرمان قرآنی جهان اسلام جناب استاد محسن حاجی حسنی، قاری ممتاز مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی در مسابقات کشور مالری بودیم که تلاوت روح بخش کلام الله مجید توسط ایشان عطر و بویی ملکوتی به مجلس بخشید .
سپس مناجات امام زمان ( عج الله تعالی فرجه الشریف) با اجرای جمع خوانی حاضرین در جلسه ، فضای معنوی دهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم را کامل نمود. در بخش دیگر حجه الاسلام و المسلمین ولی نژاد مدیرکل محترم اداره تبلیغات اسلامی استان گلستان به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
آنگاه به قید قرعه به سه نفر از خواهران و سه نفر از برادرانی که تا قبل از شروع بخش تفسیر در جلسه تشریف داشتند هدایایی ناقابل تقدیم گردید .
دعای قرآنی و ختم فاتحه به روح و روان امام شهیدان و همه شهدای گلگون کفن ایران اسلامی به ویژه به ساحت مقدس امام صادق (علیه السلام) پایان بخش کرسی تلاوت و تفسیر قرآن این هفته بود.
سپس مطابق روال هفته های گذشته از حاضرین پذیرایی مختصری انجام و با دعای سفره امام جمعه محبوب جلسه پایان یافت.
درپایان جا دارد از همه مردم قرآن دوست و مسوولان محترم شهرستانی که با حضور خود ، زینت بخش جلسه بودند کمال تشکر را داشته باشیم.
خدای متعال به احسن وجه از همه قبول فرماید.
توجه:
قاری هفته آینده “استاد زهدی علیپور”سفیر بین المللی قرآنی جمهوری اسلامی
و مفسر هفته آینده”آقای مبین”استاد دانشگاه هستند که در موضوع:
مفهوم تفسیر و جایگاه آن در قرآن کریم”به ارائه مطلب خواهند پرداخت.
ان شاءالله