یازدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدیازدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

ضمن تبریک ایام سراسرنور “دهه کرامت”  سالروز میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(علیهاسلام) لغایت میلاد با سعادت ولی نعمت ما ایرانیان حضرت علی بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیه و الثنا) غروب روز گذشته مورخه سه شنبه ۱۳۹۴/۵/۲۷ یازدهمین جلسه از سلسله جلسات کرسی تلاوت وتفسیر قرآن کریم علی آباد کتول برگزار گردید.
این برنامه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجه الاسلام موسوی امام جمعه محترم شهر علی آباد در مکان مصلی امام رضا(علیه السلام) آغاز شد.
پس از آن با قرائت دعای سلامتی امام زمان(ارواحناله فداه) و اشعار مرتبط با ایام میلاد باسعادت حضرت معصومه (علیهاسلام) و زمزمه فرازهایی از دعای توسل(با توسل به رسول اکرم و امام رضا و امام جواد(علیهم السلام)) فضای جلسه معطر به عطر اهل بیت (علیهم السلام) گردید.
بخش اول قرائت قرآن توسط قاری ممتاز شهرستانی جناب آقای حسین زارع بیدکی برگزار شد.
کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم افتخار داشت تا میزبان مادر فداکار شهید محمد تقی اسلانی باشد:
شهید محمد تقی اسلانی فرزند حضرت درتاریخ۱۳۵۱/۵/۱ در وشمگیر پیچک محله دیده به جهان گشود؛از ویژگی‌های بارز ایشان می توان به محبت و رفتار انسان دوستانه ، احترام ویژه به پدر و مادر و همسایگان و تلاش در رفع مشکلات ایشان ، توجه به نماز و روزه و علاقه به نقاشی اشاره نمود. دوره آموزشی را در چالوس گذراند و پس از آن از تیپ مالک اشتر گرگان عازم آبادان شد که سر انجام درتاریخ ۱۳۷۰/۵/۱۰ در حال ماموریت با واژگونی قایق در آبهای خروشان اروند به درجه رفیع شهادت نائل گشت و پیکر پاکش در گلزار شهدای امامزاده هارون بن موسی بن جعفر(علیهم السلام)الازمن به خاک سپرده شد؛ آری او در همین ماه مرداد دیده به جهان گشود و در همین ماه مرداد هم دیده از جهان فرو بست. روحش شاد و یادش گرامی باد.
در بخش دوم تلاوت قرآن کریم، برادر ارجمند و سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران، استاد زهدی علیپور از شهر مقدس قم با قرائت بسیار زیبا و دلنشین آیاتی چند از کلام الله مجید، عطر قرآن را در فضا طنین انداز نمودند.
سپس با اجرای هماهنگ مناجات با امام زمان( عج الله تعالی فرجه الشریف ) توسط جمعیت مشتاق و قرآن دوست ، عطر دل آویز امام زمان(علیه السلام) در جلسه پیچید.
در بخش دیگر مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم “ضیافت نور” علی آباد کتول جناب استاد حاج علی اصغر زنگانه(مبین)به ارائه مباحث تفسیری پرداختند؛ ایشان فرمودند: به استناد آیات قرآن، مفسر راستین قرآن، اهل ذکر_ یعنی پیامبر گرامی اسلام و پاکان_هستند؛ که فقط اهل بیت(علیهم السلام) به استناد آیه تطهیر(آیه ۳۳ سوره مبارکه احزاب) از همه پلیدی ها و ناپاکی ها مبرا بوده و پاکان واقعی ایشان می باشند.
در بخش پایانی لوح یاد بود کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم به مادر فداکار شهید گرانقدر محمد تقی اسلانی تقدیم گردید.پس از آن به ۵ نفر از خواهران و برادرانی که تا قبل از شروع بخش تفسیر در جلسه شرف حضور داشتند هدایایی ناقابل به قید قرعه تقدیم گردید.
دعای قرآنی و ختم فاتحه به روح و روان امام شهیدان و همه شهدای گلگون کفن ایران اسلامی به ویژه شهید محمد تقی اسلانی پایان بخش یازدهمین جلسه از سلسله جلسات کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم بود و پس از آن از همه شرکت کنندگان به صرف شام مختصر پذیرایی صورت گرفت.
در خاتمه جای دارد از همه قرآن دوستان عزیز به ویژه نماینده محترم مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری جناب حاج آقای حسینی شاهرودی ، امام جمعه محترم جناب حاج آقای موسوی و ستاد محترم نماز جمعه علی آباد کتول، مبتکران معزز طرح کرسی تلاوت و تفسیر قرآن برادران حسینی واعظ و قهرمان ملی و سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران استاد زهدی علیپور که با حضور خودزینت بخش جلسه بودند تشکر نمود. خدای متعال به احسن وجه از همه قبول فرماید.