۱۰۰۶۹۴ (۲۱)سه شنبه این هفته مورخه ۱۳۹۴/۶/۱۰ سیزدهمین جلسه از سلسله جلسات کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول برگزار گردید.
از آنجاییکه هفته گذشته مصادف با شب میلاد با سعادت امام رضا (علیه السلام) بود و مساجد مختلف اعم از مسجد جامع شهر برنامه های مفصلی برای میلاد امام رئوف (علیه السلام) داشتند بنا به فرموده امام جمعه محترم جناب حاج آقای موسوی و مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ” ضیافت نور ” جناب حاج علی اصغر زنگانه( مبین ) ، برنامه آن شب به اختصار و مدت زمان کمتر برگزار گردید تا شرکت قرآن دوستان و حاضرین در سایر مجالس شهر به جهت تعظیم مقام مساجد ممکن باشد؛ بحمدالله این هفته مراسمی مفصل همراه با اجرای تواشیح و قرعه کشی کمک هزینه سفر معنوی مشهدمقدس برگزار گردید.
طبق روال جلسات گذشته ، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت امام جمعه محترم جناب حاج آقای موسوی در مکان بالکن مصلای امام رضا (علیه السلام) برگزار گردید.
سپس با زمزمه سلامتی امام زمان(ارواحنافداه) و اشعاری مرتبط بامیلاد سراسر نور حضرت شمس الشموس امام رضا (علیه السلام) و فرازهایی از دعای توسل(با توسل به پیامبر اکرم و امام زمان (علیهما السلام)) جلسه آغاز گردید.
در بخش اول تلاوت قرآن قاری ارجمند جناب آقای علی حاجیلری با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم جلسه را مزین فرمودند.
در بخش بعدی جناب آقای مهندس فکری همزمان با اجرای سیزدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم به ارائه زندگینامه و خاطرات شهید سیزده ساله شهرستان “شهید جواد توسلی نیا” پرداختند:
شهید جواد توسلی نیا فرزند عیسی در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۵۴ در شهرستان علی آباد متولد شد.از ویژگی‌های بارز ایشان می توان به احترام به پدر و مادر ، عشق به نماز، صبوری ، خوش برخوردی و خوش اخلاقی ، مهربانی و گذشت ، فهیم و بصیر بودن و تابع امر رهبر و ولی فقیه بودن اشاره نمود. مادر ایشان نقل می کند : یک بار آنهم در سن ۱۲ سالگی که هنوز نماز بر او واجب نبود و به خاطر خستگی دوره آموزشی من هم او را برای نماز صبح بیدار نکردم ، نماز صبحش قضا شد ؛ با ناراحتی سریع وضو گرفت و وارد اتاقش شد و چنان نماز باصفایی خواند که من به حال او غبطه خورده و از نماز عاشقانه ای که می خواند گریستم . یکی از همرزمانش چنین حکایت می کند : روزی که جواد شهید شد گویا خودش خبر داشت و به او الهام شده بود چراکه چندین بار به من گفت: ” امروز من پرواز می کنم” ؛ و سرانجام هم در همان روز مورخه ۱۳۶۷/۵/۷ در سن ۱۳ سالگی و در منطقه مریوان توسط ضد انقلاب، به درجه رفیع شهادت نائل شد.
در بخش دوم تلاوت قرآن برادر عزیز و گرانقدر و نفر دوم مسابقات تلویزیونی” اسرا ” ، جناب آقای محمد حسین موحد از شهر گنبد کاووس تلاوتی زیبا و دلنشین را ارائه نمودند که با استقبال و تشویق حاضرین همراه بود.
سپس گروه تواشیح “نورالثقلین” شهرستان علی آباد کتول با سرپرستی استاد ارجمند هادی تجری و با اجرای تواشیح اسما الحسنی و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به جلسه حال و هوای زیارت مشهدالرضا(علیه السلام) بخشیدند.
در بخش بعد حضرت حجه الاسلام و المسلمین محمدخانی امام جماعت محترم مسجد امام حسن عسگری شهر علی آباد کتول به ارائه مباحث تفسیری پرداختند:
نگاه به قرآن کریم از منظر نهج البلاغه و کلام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می تواند روشنگر مسیر فهم قرآن کریم باشد که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد.
اما در بخش پایانی برنامه با دعوت از امام جمعه محترم شهر و برخی علما و بزرگان حاضر در مجلس لوح یادبود “شهید جواد توسلی نیا” به مادر مکرمه ایشان تقدیم گردید.
سپس قرعه کشی کمک هزینه سفر معنوی مشهدمقدس انجام شد که سرکار خانم صالحه زارعین و جناب آقای غلامعلی مسلمی از اصفهان برندگان خوشبخت قرعه کشی برنامه بودند.
پس از آن مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ” ضیافت نور ” جناب حاج علی اصغر زنگانه( مبین ) جهت اطلاع حاضرین مطالبی را ایراد فرمودند:
۱_ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم “ضیافت نور” با کمک های خیرین گرانقدر اداره می‌شود و از آنجاییکه برخی عزیزان علاقه مند به سهیم شدن در این برنامه باشکوه برای خرید رحل و قرآن و بانی شام جلسه حتی شده به مبالغی اندک بودند ، صندوق هایی برای جمع آوری کمک های خیرین گرانقدر در جلسه تعبیه گردید.
۲_ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد در حال تشکیل منسجم ستاد اجرایی می باشد و نیاز به همکاری و عنایت علاقمندان دارد فلذا عزیزان می توانند با مراجعه به مجری برنامه و ثبت نام وز شماره موبایل خود در این تعظیم شعائر الهی شریک شوند.
پایانبخش سیزدهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم دعای ختم و پذیرایی شام مختصر بود.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.