۱۴چهاردهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول همزمان با سالروز حماسه خونین ۱۷ شهریور و با یاد شهید گرانقدر محمد فتحی برگزار گردید.
۱_ شب گذشته مورخه سه شنبه ۱۳۹۴/۶/۱۷ چهاردهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت امام جمعه محبوب شهر حضرت حجه الاسلام و المسلمین موسوی در مکان بالکن مصلی امام رضا (علیه السلام) آغاز گردید.
۲_پس از آن بازمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) و یادی از امام رئوف (علیه السلام) در ماه ذی القعده و قرائت دعای توسل(با توسل به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین و حضرت زهرا(علیهم السلام)) عطر دل انگیز اهل بیت (علیهم السلام) در فضا پیچید.
۳_ بخش اول تلاوت قرآن توسط قاری ارجمند شهرستانی جناب آقای محمدرضا قرایی اجرا گردید.
۴_ سپس زندگینامه و سیره اخلاقی شهید محمد فتحی همراه با یاد شهدای حماسه خونین ۱۷ شهریور توسط مجری قرائت شد:
شهید محمد فتحی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت۱۳۵۰ در شهر علی آباد متولد شد.در سیره اخلاقی ایشان ، احترام به پدر و مادر ، مراعات مسائل مالی خانواده ، تلاش و کوشش و … می توان دید. مادر ایشان نقل می کنند: روزی نبود که محمد دست مرا نبوسد و به مدرسه برود. برای کمک به ساخت مسجد ولیعصر(ارواحنافداه) بلافاصله بعد از مدرسه مشتاقانه به آنجا رفته و به صورت صلواتی کمک می کرد و ناهارش را غروب می خورد.در مقطع دوم راهنمایی تحصیل می کرد که وقتی مادر شوق و احساس تکلیف او برای دفاع از دین و ناموس کشورش را دید ، او را به سپاه برد و ایشان درخواست حضور در جبهه را همراه با برگه رضایت مادر ارائه نمود.سر انجام شهید محمد فتحی در مورخه ۱۷ فروردین ۱۳۶۷ و در سن ۱۶ سالگی در منطقه مریوان به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای امامزاده هارون بن موسی (الازمن) علی آباد دفن گردید. شهید در رویایی صادقه چنین به مادر وصیت می کند: ای مادر هرگاه خواستی برای من گریه کنی ، همواره برای حضرت زینب(علیها سلام) و مصیبتهایش گریه کن و برای من ناراحت مباش چراکه من به کام حقیقی خود رسیده ام.
۵_ بخش دوم تلاوت قرآن توسط استاد عزیز و قاری ممتاز استان گلستان برادر ارجمند محمد ابراهیم جهش اجرا شد که با صوت ملکوتی ایشان نوای روح بخش قرآن کریم در جلسه طنین انداز گردید.
۶_ سپس جمع مشتاقان قرآن کریم با زمزمه مناجات با امام زمان (ارواحناله الفداه) ارادت قلبی خود را به ساحت مقدس ایشان در شب با فضیلت “دحوالارض” ابراز نمودند.
۷_ در بخش ارائه مباحث تفسیری امام جمعه محترم جناب حجه الاسلام والمسلمین موسوی به بیان مواردی پرداختند:
خدای متعال در قرآن کریم همه کتب آسمانی را توصیف به نور فرموده ونیز تورات و انجیل را هدایت و نور می داند؛ضخصوص قرآن فرموده است : این کتاب حقیقتش نور است. بنابر این قرآن جز نور و روشنایی و هدایت چیز دیگری نیست و مطابق قرآن کریم پیامبر گرامی اسلام با همین نور قرآن ماموریت یافته تا جامعه بشری را از ظلمت ها به وادی نور رهنمون سازد.
مرحوم کربلایی کاظم ساروقی(فراهانی) که از اعجاز در امر قرآن بود ، آیات قرآن مجید رو بین باقی کلمات به صورت نور می دید.
در خاتمه مباحث تفسیری با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(علیه السلام) فرمودند: خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود و یاد خدای سبحان زیاد برده شود ☑️ برکتش فراوان خواهد بود ☑️ فرشتگان الهی به آن ورود خواهند کرد ☑️ شیاطین از آن خانه دور خواهند شد ☑️ این خانه برای آسمانیان خواهد درخشید همچنان که ستارگان برای زمینیان می درخشند.
و برای خانه ای که در آن قرآن تلاوت نشود و یاد خدا برده نشود اثرات عکس خواهد داشت.
۸_ آنگاه ضمن دعوت از برخی محترمین حاضر در جلسه لوح یادبود شهید گرانقدر محمد فتحی به برادر ایشان جناب آقای غلامحسین فتحی تقدیم شد.
۹_ پس از آن شعری که در تعظیم حماسه ۱۷ شهریور توسط مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه(مبین) سروده شده بود توسط ایشان اجرا گردید و سپس چند نکته قابل توجه حاضرین در جلسه از لسان ایشان بیان گردید:
_ تقدیر و تشکر از برادر یکی از شهدا جناب آقای سید مصطفی طالبی به جهت اهدا یک تک شعله بزرگ به جلسه و نثار صلوات به روح اموات این بزرگوار
_ اعلام نیاز جلسه در خصوص تامین باقی اسباب جلسه مثل دیگ و رحل و قرآن و …
_ حمایت خیرین گرانقدر جهت تامین هزینه های جاری جلسه و شام از طریق حساب ضیافت نور به شماره ۰۱۱۰۲۲۸۲۳۶۰۰۶ بانک ملی شعبه مرکزی علی آباد کتول
۱۰_ قرعه کشی و تقدیم هدایایی به رسم یادبود به برندگان و دعای ختم قرآن جلسه و پذیرایی شام پایان بخش برنامه این هفته بود.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.