۲۴۰۹۹۴ (۱)

در بیست و هشتمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر آل سعود در حمایت از شیعیان مظلوم نیجریه به ویژه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه طنین انداز شد.
این مراسم شب گذشته با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه محترم شهرستان در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.
در این مراسم که دانش آموزان دبیرستان آیت الله طالقانی علی آبادکتول دوره اول متوسطه به همراه معاون پرورشی حضور داشتند بخش آغازین آن با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) ، فراز هایی از دعای توسل و تلاوت قاریان استانی آقایان محمد حسن خلیلی ، قاری نونهال ابوالفضل حاجیلری ، استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.
بخش دیگر بیست و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن بیان زندگینامه ، سیره اخلاقی و فرازی از وصیتنامه شهید حسین عاشوری و زمزمه مناجات با امام زمان (ارواحنافداه) بود.
در بخش سوم حجه الاسلام موسوی با موضوعیت « کلمه طیبه و کلمه خبیثه ؛ وعده الهی ماندگاری کلمه طیبه و اثبات آن در دنیا و آخرت » با محوریت آیات ۲۴ الی ۲۷ سوره مبارکه ابراهیم به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
در چند روز گذشته طی حملات ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان مظلوم آن کشور حضرت آیت‌الله ابراهیم زکزاکی ، همسر وی و جمعی از شیعیان آنجا به شهادت رسیده و ایشان نیز توسط ارتش ، بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته اند ؛ لذا مشتاقان قرآن کرسی تلاوت و تفسیر بیست و هشتم در اعلام انزجار از این رفتارهای ظالمانه و حمایت از شیعیان ستمدیده نیجریه و رهبر آنها با مشت های گره کرده شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود سردادند.
طبق روال گذشته ، بیان نکاتی پیرامون تامین هزینه های جلسه توسط حاج علی اصغر زنگانه(مبین) مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد ، اعطای لوح یادبود به خواهران گرانقدر شهید شاخص جلسه ، قرعه کشی ، دعای ختم و پذیرایی شام پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.
این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.