پنجاه و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدپنجاه و چهارمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

پنجاه و چهارمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شد.
این مراسم دوشنبه شب مورخه  ۱۷ / ۳ / ۱۳۹۵  همزمان با شب اول ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ ه ق در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.
بخش اول آن با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) ، تلاوت آقایان محمد حسن خلیلی و استاد هادی تجری معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد
در بخش دیگر حاج علی اصغر زنگانه مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد ضمن تبریک فرارسیدن ماه بهار قرآن ، با اشاره به آیات ۱۸۳ ال ۱۸۷ سوره مبارکه بقره به ارائه مباحث تفسیری پرداخت.
وی در ادامه افزود: از آیات قرآن کریم و بررسی کتب(ولو تحریف شده یهود و نصاری)به خوبی معلوم می شود که روزه در همه ی  ادیان آسمانی واجب بوده است.
دین مبین اسلام نیز، براساس آیات ۱۸۳ تا ۱۸۷ سوره بقره ، روزه را بر مؤمنان و مسلمانان واجب و مکتوب کرده است.
نکات ظریفی که در آیات فوق الذکر قابل بیان است اینکه:
۱- روزه فرمانی برای مؤمنان است.
۲-واجبی است که بر پیشینیان نیز واجب بوده است.
۳-برای روزهای مشخصی(ماه رمضان) صادر شده است.
۴- برای افراد سالم و ساکن می باشد ، نه آنان که مریض یا مسافر هستند.
۵- قرآن (کتاب تقوی ،هدایت، انسان سازی و کمال و…)در ماه روزه نازل شده است تا بیانگر این معنی باشد که فهم تقوی و کمال انسانی (ودر یک کلمه فهم قرآن) ارتباط تنگاتنگی با روزه ، سحر خیزی و شکم های خالی دارد.
۶- روزه واقعی و فهم حقیقت قرآن انسان را به مقام راشدین ، استجابت دعا(مستجاب الدعوه) و تقرب الی الله می رساند.
پس این سفره فیض را غنیمت دانسته از روزه و قرآن بهره جسته،وبا مشارکت در روزه و روزه داری، جلسات قرائت و تفسیر قرآن  و درک پیام های زندگی ساز آن در بهار قرآن (رمضان) زندگی دنیا و کمال اخروی خویش(سبک زندگی)خود را ، بهار جاودان، رضای الهی و رضوان بسازیم.
# ضمن اینکه باید بدانیم اکثر یا تمامی بیماری ها نتیجه مستقیم پر خوری یا بد خوری و عدم حضور آرامش و معنویت در سبک زندگی بشر امروز است …و روزه و رمضان این  همه را اصلاح و ساماندهی کرده و موجب سلامت کامل انسان میشود.
چه زیبا فرمود (صل الله علیه و آله و سلم):
صوموا تصحوا (روزه بگیرید،صحت و سلامت بیابید.
قابل به ذکر است ان شاءالله ویژه برنامه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد در ماه مبارک رمضان هر شب راس ساعت ۱۰ در مکان مصلی برگزار خواهد گردید. لذا از عموم مشتاقان و شیفتگان کلام وحی دعوت به عمل می آید.
این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.