پنجاه و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدپنجاه و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

پنجاه و هشتمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این مراسم امشب ، جمعه ، مورخه  ۲۱ / ۳ / ۱۳۹۵  همزمان با شب پنجم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ ه ق در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.

بخش آغازین جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) و اجرای قرائت آقایان علی حاجیلری و حجت الاسلام محمد غلامی از آزادشهر معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.

در بخش دوم بیان زندگی نامه و سیره اخلاقی شهید شاخص جلسه شهید نصرالله کردکتولی قرائت شد.

در بخش سوم حضرت آیت الله یغمایی مهمان ویژه مصلی امام رضا (علیه السلام) درشب های ماه مبارک رمضان ، با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل عمران (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ) به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
وی افزود: قرآن کریم رمز فلاح و رستگاری را چهار مورد بیان می دارد : ۱_ صبر پیشه کردن ۲_ دیگران را توصیه به صبر نمودن ۳_ ارتباط داشتن ۴_ تقوا پیشه نمودن
سپس در ادامه اضافه نمود : صبر سه بخش می شود ۱_ صبر بر مصیبت ۲_ صبر طاعت و بندگی خدای سبحان ۳_ صبر بر معصیت و گناه
پس از آن در تبیین ارتباط افزود: این مقوله جنبه های گسترده‌ای دارد ، بخشی از آن که در این جلسه مطرح می شود در خصوص ارتباط با خدای متعال ، قرآن کریم و وجود نازنین ائمه اطهار (علیهم السلام) می باشد.

در بخش چهارم برنامه با توجه به کسالت مادر مکرم شهید لوح یادبود جلسه به نیابت به برادر شهید میرشمسی تقدیم شد.

قابل به ذکر است ان شاءالله ویژه برنامه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد در ماه مبارک رمضان هر شب راس ساعت ۱۰ در مکان مصلی برگزار خواهد گردید. لذا از عموم مشتاقان و شیفتگان کلام وحی دعوت به عمل می آید.

این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.