۵۹ (۱)پنجاه و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

پنجاه و نهمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این مراسم امشب ، شنبه ، مورخه  ۲۲ / ۳ / ۱۳۹۵  همزمان با شب ششم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ ه ق در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.

بخش آغازین جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) و اجرای قرائت آقایان ، قاری نوجوان محمد مهدی ربیع پور و یاسر رحیمی از شهر گنبد کاووس معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.

در بخش دوم به یاد ۴۵۵ شهید سرافراز و ۸ شهید خوشنام شهرستان ، نوای مناجات با امام زمان (ارواحنافداه) توسط جمعیت حاضر در فضای مصلی طنین انداز شد.

در بخش سوم حضرت آیت الله یغمایی مهمان ویژه مصلی امام رضا (علیه السلام) درشب های ماه مبارک رمضان ، با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل عمران (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ) در ادامه بحث شب گذشته به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
وی افزود: از سوره مبارکه عصر بر می آید که کسانی زیان نمی کنند که صبر پیشه کرده باشند.
در ادامه با پرداختن به موضوع ارتباط اضافه کرد : یکی دیگر از مصادیق ارتباط ، ارتباط با مردم است که خود گستردگی فراوانی دارد
۱_ ارتباط با عموم مردم و مومنان ؛ اسلام برخلاف ادیان دیگر مخالف انزوا طلبی و دوری از مردم است . حتی به پیشوایان دینی و مبلغان و روحانیون فرموده که در بین مردم باشند و مثل آنها زندگی کنند.
۲_ ارتباط اعضای خانواده اعم از زن و شوهر با هم و با فرزندان ؛ در خانواده ها به جای استفاده از کلمات و جملات مخرب و منفی از قبیل : وظیفه ات هست ، ابله ، احمق ، تو به جایی نمی رسی ، این چه دستپخت و …  از کلمات و جملات سازنده و مثبت استفاده بشه از قبیل : خواهش می کنم ، لطف داری ، محبت فرمودی ، دستپخت شما عالیه ، فرزندم تو موفق میشوی و …

قابل به ذکر است ان شاءالله ویژه برنامه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد در ماه مبارک رمضان هر شب راس ساعت ۱۰ در مکان مصلی برگزار خواهد گردید. لذا از عموم مشتاقان و شیفتگان کلام وحی دعوت به عمل می آید.

این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.