شصت و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدشصت و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

شصت یکمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شد.
این مراسم امشب ، دوشنبه ، مورخه  ۲۴ / ۳ / ۱۳۹۵  همزمان با شب هفتم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ ه ق در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.
بخش آغازین جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) و قرائت آقایان رضا صدقی و محمد نعیمی قاری میهمان از شهرستان رامیان معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.
در بخش دوم ، زندگینامه ، سیره اخلاقی و فرازی از وصیتنامه شهید والامقام  حسینعلی خاندوزی قرائت گردید.
در بخش سوم حضرت آیت الله یغمایی مهمان ویژه مصلی امام رضا (علیه السلام) درشب های ماه مبارک رمضان ، با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل عمران (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون) در ادامه شبهای گذشته به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
وی با تاکید بر اینکه انسان دو دشمن دارد ؛ یکی خارجی که شیطان است و دیگری داخلی که نفس اوست و بر اساس روایات ، دشمن ترین دشمنان انسان نفس اوست. و ماه رمضان ماه خودسازی و تزکیه نفس است ، افزود: برای مقابله با نفس ۴ مرحله عمل لازم است که عبارتند از : ۱_ مشارطه (اینکه شخص در ابتدای روز با نفس خود شرط کند که نسبت به برخی گناهان حساسیت بیشتری داشته باشد) ۲_ مراقبه (اینکه شخص در طول روز مراقب رفتار و اعمال خود باشد که معصیت خدای سبحان مرتکب نشود)  ۳_ محاسبه (اینکه شخص در انتهای شب از نفس خود حساب بکشد که چه اعمالی مرتکب شده) ۴_ معاقبه و معاتبه (اینکه شخص در ازای کوتاهی نفس ، او را میوزد سرزنش و عتاب قرار داده و با شروطی که برای او مشخص کرده او را تنبیه کند )
در بخش چهارم کرسی شصت و یکم لوح یادبود شهید شاخص جلسه به  مادر گرانقدر شهید تقدیم گردید.
قابل به ذکر است ان شاءالله ویژه برنامه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد در ماه مبارک رمضان هر شب راس ساعت ۱۰ در مکان مصلی برگزار خواهد گردید. لذا از عموم مشتاقان و شیفتگان کلام وحی دعوت به عمل می آید.
این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.