هفتاد و هفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدهفتاد و هفتمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این مراسم ، چهارشنبه ، مورخه  ۹ / ۴ / ۱۳۹۵  همزمان با شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ ه ق در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.

در بخش آغازین ، فضای جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) و قرائت آقایان محمد حسن خلیلی و نفر ممتاز مسابقات حوزه های علمیه کل کشور حضرت حجت الاسلام متانت از شهر مقدس قم معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.

در بخش دوم ، زندگینامه ، سیره اخلاقی و فرازی از وصیتنامه شهید والامقام  علیرضا محمد رحیمی قرائت گردید.

در بخش سوم حضرت آیت الله یغمایی مفسر گرانقدر و استاد محترم حوزه از شهر مقدس قم با اشاره به سوره مبارکه « زلزله » به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
وی افزود : زلزله قیامت بسیار زلزله عظیمی است که نسبت به زلزله دنیا دو ویژگی شاخص دارد ، یکی اینکه منطقه ای نیست بلکه فراگیر است و دیگری اینکه از بیرون حس نمی شود بلکه از درون می لرزاند.
سپس با طرح روایت پیامبر اکرم (ص) که فرمودند : در قیامت ۱۰ گروه از امت من به شکل حیوان محشور می شوند ؛ تشریح نمود :
۱_ سخن چینان ، به شکل میمون محشور می شوند
۲_ بی بند و بارها و اهل حرام ، به شکل خوک محشور می شوند
۳_ نزول خوارها ، سر و ته محشور شده و روی سر و دست ها راه می روند
۴_ حکم کنندگان به ستم ، کور محشور می شوند
۵_ کسانی که غرق شهوات هستند ، در حالیکه بوی گند می دهند محشور می شوند
۶_ متکبرین و فخرفروشان ، با لب های آتشین محشور می شوند
۷_ کسانی که نزد سلاطین برای دیگران فتنه می کنند ، در حالیکه به ستون های آتشین مصلوب هستند محشور می شوند
۸_ کسانی که عجب دارند ، کر و لال محشور می شوند
۹_ کسانی که همسایگانشان را اذیت می کنند ، با دست و پای بریده محشور می شوند
۱۰_ عالمانی که حرف می زنند ولی عمل نمی کنند ، در حالیکه با دندان ، زبانشان را گاز گرفته و چرک و کثافت بیرون می زند محشور می شوند

در بخش چهارم کرسی هفتاد و هفتم لوح یادبود شهید شاخص جلسه به داماد گرانقدر شهید تقدیم گردید.

قابل به ذکر است ان شاءالله ویژه برنامه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد در ماه مبارک رمضان هر شب راس ساعت ۱۰ در مکان مصلی برگزار خواهد گردید. لذا از عموم مشتاقان و شیفتگان کلام وحی دعوت به عمل می آید.

این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.