هفتاد و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدهفتاد و هشتمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این مراسم ، پنجشنبه ، مورخه  ۱۰ / ۴ / ۱۳۹۵  همزمان با شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ ه ق در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.

در بخش آغازین ، فضای جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) و اجرای حافظین نوجوان آقایان علیرضا ، امیرحسین و روح اله علیمردانی و قرائت آقای یونس عرب جزی معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.

در بخش دوم ، زندگینامه ، سیره اخلاقی و فرازی از وصیتنامه شهید والامقام حسن عابدی قرائت گردید.

در بخش سوم حضرت آیت الله یغمایی مفسر گرانقدر و استاد محترم حوزه از شهر مقدس قم با اشاره به آیات ۴۰ و ۴۱ سوره مبارکه نازعات (وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَىٰ * فَإِنَّ الْجَنَّهَ هِیَ الْمَأْوَىٰ) به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
وی افزود : بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص) دشمن ترین دشمنان تو ، نفس تو که بین سینه ات است می باشد . لذا اینکه بگوییم «دلمان می خواهد» و خواست خود را مقابل خواست خدای متعال قرار دهیم پیروی از هوای نفس است.سعدی (علیه الرحمه) می گوید : از آنجاییکه تو با هر دشمنی مدارا کنی بالاخره با تو مدارا خواهد کرد مگر « نفس » که هر چه بیشتر مدارا کنی بیشتر طلب می کند او را دشمن ترین دشمنان نامیده اند.

در بخش چهارم کرسی هفتاد ام لوح یادبود شهید شاخص جلسه به فرزند گرانقدر شهید تقدیم گردید.
در پایان با تاکید بر اهمیت حضور پر پر در راهپیمائی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از همه امت حزب الله و شیفتگان کلام الهی برای شرکت در این اجتماع عظیم دعوت بعمل آمد.

قابل به ذکر است ان شاءالله ویژه برنامه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد در ماه مبارک رمضان هر شب راس ساعت ۱۰ در مکان مصلی برگزار خواهد گردید. لذا از عموم مشتاقان و شیفتگان کلام وحی دعوت به عمل می آید.

این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.