هفتاد و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدهفتاد و نهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این مراسم ، جمعه ، مورخه  ۱۱ / ۴ / ۱۳۹۵  همزمان با شب بیست و ششم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ ه ق در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.

در بخش آغازین ، فضای جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) و قرائت آقایان حاج علی اصغر زنگانه (مبین) و رضا دهقان از گرگان معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.

در بخش دوم ، زندگینامه ، سیره اخلاقی و فرازی از وصیتنامه شهید والامقام محمد اسماعیل علی آبادی قرائت گردید.

در بخش سوم حضرت آیت الله یغمایی مفسر گرانقدر و استاد محترم حوزه از شهر مقدس قم با اشاره به آیات ابتدایی سوره « همزه » (بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ وَیْلٌ لِکُلِّ هُمَزَهٍ لُمَزَهٍ * الَّذِی جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ) به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
وی در بیان معنای (همز) و (لمز) افزود :
برخی (همز) را عیبجویی در پشت سر و (لمز) را عیبجویی روبرو گفته اند
برخی نیز (همز) را عیبجویی کلامی و (لمز) را عیبجویی با حرکات و ایما و اشاره خوانده اند
در معنای (ویل) هم برخی نام چاهی در جهنم دانسته اند و برخی خطاب تنبیهی از سر دلسوزی .
سپس به نقل از پیامبر اکرم (ص) اضافه نمود : پیامبران هیچگاه با چشم و ابرو با کسی سخن نمی گویند.قرآن کریم منشأ عیبجویی را داشتن چیزی که دیگران از آن بی نصیب هستند مثل مال و ثروت ، معرفی می نماید.

در بخش چهارم کرسی هفتاد و نهم لوح یادبود شهید شاخص جلسه به برادر گرانقدر شهید تقدیم گردید.

قابل به ذکر است ان شاءالله ویژه برنامه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد در ماه مبارک رمضان هر شب راس ساعت ۱۰ در مکان مصلی برگزار خواهد گردید. لذا از عموم مشتاقان و شیفتگان کلام وحی دعوت به عمل می آید.

این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.