هشتاد و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شدهشتاد و یکمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد کتول در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این مراسم ، یکشنبه ، مورخه  ۱۳ / ۴ / ۱۳۹۵  همزمان با شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ ه ق در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی آباد کتول آغاز گردید.

در بخش آغازین ، فضای جلسه با زمزمه دعای سلامتی امام زمان (ارواحنافداه) و اجرای برنامه حفظ سه نفر از حافظین نوجوان آقایان امیر علی جعفری ، امیر رضا گزمه و علی نظامی و قرائت آقای مسلم خدابخشی از گنبد کاووس معطر به عطر دل انگیز قرآن کریم شد.

در بخش دوم ، زندگینامه ، سیره اخلاقی و فرازی از وصیتنامه شهید والامقام  سید میر حیدر حسینی قرائت گردید.

در بخش سوم حضرت آیت الله یغمایی مفسر گرانقدر و استاد محترم حوزه از شهر مقدس قم با اشاره به آیات ۹ و ۱۰ سوره مبارکه «شمس» (قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا * وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا) در ادامه بحث شب گذشته به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.
از آنجاییکه شب گذشته دو عامل مهم دستیابی به رشد و کمال هر موجودی  ۱_ «تربیت»  و  ۲_ «امنیت»  معرفی شده بود لذا در تبیین عامل ۳_ «آزادی» افزود : همه موجودات و به ویژه انسان ها علایقی دارند مثل علاقه به پدر و مادر ، خانواده ، زادگاه ، ثروت و … که شرط رسیدن به کمال آزادی از این قید و بند ها است . انسان می تواند خلیفه الهی بر روی زمین باشد ولی با تزکیه نفس و تلاش ؛ چشم ها ، گوش ها و … را بایستی پاک کرد که از حلال بهره ببرد . در این صورت کسی که یک چله اعمالش را برای خدا خالص نماید ، چشمه های حکمت از قلب او بر زبانش جاری می شود.

در بخش چهارم کرسی هشتاد و یکم لوح یادبود شهید به برادر خانم و پسر فرزند مرحوم شهید شاخص جلسه تقدیم گردید.

قابل به ذکر است ان شاءالله ویژه برنامه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور علی آباد در ماه مبارک رمضان هر شب راس ساعت ۱۰ در مکان مصلی برگزار خواهد گردید. لذا از عموم مشتاقان و شیفتگان کلام وحی دعوت به عمل می آید.

این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی آباد کتول برگزار و با اجرای خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان تا کنون توانسته علاقه مندان قرآنی زیادی را به خود جذب کند و هر جلسه با استقبال گرم مردم رو به رو شود.