یکصد و نود و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

یکصد و نود و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

یکصد و نود و یکمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان در دومین شب ماه محرم الحرام ۱۴۴۰ ه.ق برگزار شد.

این مراسم در تاریخ سه شنبه مورخه ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز گردید.

در بخش آغازین این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل صفحه شریفه ۱۹۱ مصحف شریف نورانی ، قرائت دعای توسل و ذکر مرثیه اهل البیت علیهم السلام توسط جناب آقای رضا صدقی آغاز گشت.

در ادامه این برنامه نورانی، جناب آقای جواد مظفری از قاریان ممتاز استان گلستان از شهرستان آزادشهر فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه کهف ، صفحه ۳۰۴ از آیه ۱۰۷ تا انتهای سوره ، سوره مبارکه انشراح و سوره مبارکه ضحی را برای تلاوت انتخاب کردند.

حاج علی اصغر زنگانه (مبین) مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی آباد کتول پس از بخش تلاوت با حضور در جایگاه به ایراد نکاتی در مورد جلسه پرداختند.

در بخش بعدی ، گزیده ای از زندگی نامه ، سیره اخلاقی و وصیت نامه شهید شاخص جلسه امشب شهید جواد وثوقی توسط مجری برنامه قرائت گردید.

در بخش بعدی جلسه امشب کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد (امام جمعه محترم شهرستان علی آباد) با قرائت آیه شریفه “یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُم مَّوْعِظَهٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِّمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَهٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ.(۵٧/ یونس)” به شرح این معنی پرداختند که اگر به هر آیه از آیات قرآن کریم بنگریم به موضوعاتی پرداخته است که نیاز زندگی انسانهاست؛ پس قرآن کتاب زندگی است ، به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.

با توجه به همزمانی جلسه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با ایام شهادت امام حسین علیه السلام در بخش بعد ، کربلایی جواد منصوری به اجرای مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

و در ادامه با دعوت از خانواده معظم شهید شاخص جلسه ۱۹۱ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم مراسم تقدیر از مقام شامخ شهدا بعمل آمد.

اهداء هدیه به نوجوانان شرکت کننده در جلسه امشب ، دعای ختم قرائت قرآن کریم و پذیرایی پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

توجه : به اطلاع می رسانیم که هفته آینده سه شنبه ۲۷ شهریور(بدلیل همزمانی با تاسوعای حسینی علیه السلام ) کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم تعطیل می باشد.

این جلسات قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

  • گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.
  • سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

آلبوم قاریان ...

  • یک
  • دو
  • سه
آلبوم تصاویر یادگاری استاد شهید محسن حاجی حسنی
آلبوم تصاویر یادگاری استاد شهید محسن حاجی حسنی

«استاد شهید محسن حاجی حسنی کارگر» متولد ۱۳۶۷ در مشهد است که تلاوت قرآن را از سه...

کودکان و نونهالان ...

  • یک
  • دو
  • سه
تصاویری از مهد قرآنی گل های بهشت
تصاویری از مهد قرآنی گل های بهشت

مهد قرآنی گل های بهشت در حاشیه برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم به منظور آموزش...