یکصد و نود و ششمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

یکصد و نود و ششمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول همزمان با ایام حزن و اسارت آل الله برگزار شد.

این مراسم در تاریخ سه شنبه مورخه ۱۳۹۷/۰۸/۱ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز گردید.

در بخش آغازین این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل صفحه شریفه ۱۹۶ مصحف شریف توسط قاری و حافظ محترم کل قرآن کریم جناب آقای  استاد محمد حسن خلیلی نورانی ، و با قرائت زیارت عاشورا توسط جناب آقای سید علی انصاریان آغاز گشت.

مجری برنامه جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه (مبین) با توجه به اینکه مراسم امشب به نام و یاد سه شهید بزرگوار برگزار شده بود ، در اولین بخش معرفی شهیدان شاخص جلسه ، گزیده ای از زندگی نامه ، سیره اخلاقی و وصیت نامه شهید قدرت الله ابریان را قرائت نمود.

حاج علی اصغر زنگانه (مبین) در ادامه با اشاره به صفحه شریفه ۱۹۶ قرآن کریم نکاتی را پیرامون موضوع اقتصاد در قرآن بیان کرد.

در بخش بعدی این مراسم قرانی گزیده ای از زندگی نامه ، سیره اخلاقی و وصیت نامه شهید محمد حاجیلری توسط مجری قرائت گردید.

جناب استاد احمدی مشاور برجسته خانواده و سبک زندگی قرآنی بخش بعدی این جلسه قرآنی را با عنوان بیان نکات کوتاه قرآنی پیرامون بحث “شخصیت و رفتار فرزندتان” انجام دادند.

نوبت به بیان گزیده ای از زندگی نامه ، سیره اخلاقی و وصیت نامه سومین شهید مراسم امشب شهید سید ذبیح الله سید کتولی رسید که این بخش هم توسط مجری انجام پذیرفت.

در ادامه این برنامه نورانی، جناب آقای هادی تجری از قاریان خوب شهرستان علی آباد کتول و استان گلستان فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه یوسف ، صفحه ۲۴۵ از آیه ۸۰ را برای تلاوت انتخاب کردند.

در بخش بعدی جلسه امشب کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد (امام جمعه محترم شهرستان علی آباد) به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.

با توجه به همزمانی مراسم این هفته با ایام عزاداری ماه صفر حاج رمضان احمدی در بخش بعدی به انجام مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

و در ادامه با دعوت از خانواده معظم شهیدان شاخص جلسه ۱۹۶ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم مراسم تقدیر از مقام شامخ شهدا بعمل آمد.

اهدای هدیه به نوجوانان شرکت کننده در جلسه ، دعای ختم قرائت قرآن کریم و پذیرایی پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این جلسات قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.