یکصد و نود و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار شد

یکصد و نود و نهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول همزمان با ایام مبارک ربیع المولود برگزار شد.

این مراسم در تاریخ سه شنبه مورخه ۱۳۹۷/۸/۲۲ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز گردید.

در بخش آغازین این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل صفحه شریفه ۱۹۹ مصحف شریف توسط قاری و حافظ محترم کل قرآن کریم جناب آقای استاد محمد حسن خلیلی نورانی ، و با قرائت فرازهایی از دعای توسل توسط مجری برنامه جناب آقای علی حاجیلری آغاز گشت.

مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه (مبین) در ادامه برنامه با حضور در جایگاه به ارائه نکات کوتاه قرآنی از صفحات ۱۹۷ ، ۱۹۸ و ۱۹۹ قرآن کریم پرداختند.

در بخش بعدی این مراسم قرانی گزیده ای از زندگی نامه ، سیره اخلاقی و وصیت نامه شهید احمد یونسی توسط جناب آقای زنگانه قرائت گردید.

در بخش بعدی جلسه یکصد و نود نهم کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور استاد احمدی مشاور برجسته خانواده و سبک زندگی قرآنی به ارائه مباحث تفسیری با موضوع اصل انذار در تربیت فرزند پرداختند.

در ادامه این برنامه نورانی، جناب آقای استاد حامد خدابخشی از قاریان برجسته و از افتخارات استان گلستان فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه فرقان ، صفحه ۳۶۵ از آیه ۵۶ را برای تلاوت انتخاب کردند.

در آخرین بخش از مراسم امشب با دعوت از خانواده معظم شهید شاخص جلسه ۱۹۹ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم مراسم تقدیر از مقام شامخ شهدا بعمل آمد.

قرعه کشی ، دعای ختم قرائت قرآن کریم و پذیرایی مختصر پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این جلسات قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.