سومین کرسی تلاوت قرآن ویژه دانش آموزان پسر شهرستان علی آباد کتول با همکاری مدیریت آموزش و پرورش ، فرهنگیان ، کمیته برگزاری استانی ، مصلی امام رضا (ع) شهرستان ، جبهه فعالان قرآنی و ضیافت نور علی آباد کتول با عنوان “عطر قرآن در چهلمین فجر انقلاب اسلامی” در مصلی امام رضا (ع) شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نورانی صفحه شریفه ۸۲ قرآن کریم توسط قاری و حافظ نوجوان قرآن کریم حسین میرشاهی به صورت ترتیل خوانی قرائت و پس از آن حاضرین با نوای سرود جمهوری اسلامی ایران به این مراسم رسمیت بخشیدند.

اولین بخش تلاوت این محفل نورانی، اجرای برنامه حفظ قرآن کریم بود که توسط قاری و حافظ ۵ جزء از قرآن کریم کریم جناب آقای حسین میرشاهی از مدرسه شهید محمد جعفر علی آبادی ؛ انجام پذیرفت.

در ادامه جلسه کرسی تلاوت قرآن ویژه دانش آموزان ، حاج علی اصغر زنگانه (مبین) ، با اشاره به داستان پیروزی انقلاب به صورت شعر و دکلمه به ارائه مباحث تفسیری با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی پرداخت.

مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی آباد کتول به بهانه چهل سالگی انقلاب ، با نگاهی به عقلانیت در قرآن کریم و بیان نمونه ای از آن ، مثل آیات ۷۸ تا ۸۰ سوره مومنون به تبیین یکی از اهداف انقلاب اسلامی که همان رشد عقلانیت است پرداخته و دانش آموزان را به تحصیل عقل و عقلانیت تا قبل از ۴۰ سالگی راهنمایی ودر قالب شعر و داستان نمایشی چگونگی پیدایش و تحقق انقلاب اسلامی و پیروزی آن در دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۵۷ به رهبری امام خمینی و تداوم آن با امامت امام خامنه ای پرداختند.

در ادامه این برنامه نورانی، قهرمان جهانی قرآن کریم جناب آقای علیرضا رضایی ، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش قرائت ، فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه ضحی ، انشراح ، تین ، علق ، نصر و کوثر را برای تلاوت انتخاب کردند.

در آخرین بخش از مراسم امروز با دعوت از مسئولین حاضر در مراسم ، اساتید قرآنی و فرهنگی ، پرسش و پاسخ قرآنی و اهدای هدیه به ‌دانش آموزان شرکت کننده در جلسه ، دعای ختم قرائت قرآن کریم توسط استاد علیرضا رضایی و پذیرایی مختصر پایان بخش سومین برنامه کرسی تلاوت قرآن ویژه دانش آموزان شهرستان بود.

این جلسه قرآنی با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان،سازمان تبلیغات اسلامی ، مرکز قرآن رضوی ، مرکز حوزه علمیه ، اداره کل ورزش و جوانان ، مرگز بزرگ اسلامی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار گردید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.