دویست و چهاردهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول همزمان با سالروز میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ذریه پاک و انقلابی ایشان حضرت امام خمینی (ره) ، گرامیداشت مقام زن و روز مادر با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مدیران ادارات شهرستان برگزار گردید.
این مراسم در تاریخ سه شنبه مورخه ۹۷/۱۲/۷ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز شد.

در بخش ابتدایی این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل صفحه شریفه ۲۱۴ مصحف شریف توسط قاری قرآن کریم جناب آقای عبدلله کرامتی ، و با قرائت فرازهایی از دعای توسل توسط جناب آقای علیرضا نادرخوانی آغاز شد.

با توجه به همزمانی جلسه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و میلاد حضرت امام خمینی (ره) در بخش بعد ، کربلایی حسین زنگانه به اجرای مداحی و مولودی خوانی پرداختند.

در بخش بعدی ، با تلاوت سوره مبارکه یاسین که تحت عنوان “ختم یس و هدیه به حضرت زهرا سلام الله علیها ” به پیشنهاد مرکز قرآن حرم رضوی علیه السلام اجرا می شد ، توسط مجری برنامه امشب جناب آقای رضا صدقی به صورت ترتیل خوانی همه شرکت کنندگان در این مراسم این سوره شریفه را ختم نمودند.

برنامه بعدی مراسم امشب کار زیبای دانش آموزان دبستان غیردولتی آوای علم و اهداء ۲۰ کارت هدیه به کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول بود که بطور دسته جمعی ،همراه مدیر و تعدادی از معلمان به مدیر کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم هدیه کردند .
لازم به ذکر است که این حرکت زیبا مورد توجه مدیریت محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان علی‌آبادکتول هم قرار گرفت و مقرر شد هدایایی به این دانش آموزان از طرف جناب آقای علمشاهی تقدیم شود.

در ادامه این برنامه نورانی، قاری قرآن کریم جناب استاد علی صالح المومنین نفر برتر مسابقات دانشجویی قرآن کریم از شهر گرگان  ، فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه کهف ، صفحه ۳۰۴ از آیه شریفه ۱۰۳ و سوره مبارکه کوثر را برای تلاوت انتخاب کردند.

در بخش بعدی جلسه دویست و چهاردهم کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور استاد سید محمد حسینی واعظ به ارائه مباحث تفسیری با موضوع “جلوه هایی از مدیریت در قرآن کریم ” پرداختند.

در آخرین بخش از مراسم امشب با دعوت از میهمانان ویژه جلسه مراسم قرعه کشی و اهدای هدیه به ‌بانوان هم نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شرکت کننده در جلسه ، و تقدیر از زوج قرآنی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم خانواده محترم خلیلی، دعای ختم قرائت قرآن کریم و پذیرایی شام تبرکی پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این جلسه قرآنی غروب سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.