دویست و شانزدهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول یادبود شهیدان سرافراز دفاع مقدس ، شهید بهرامعلی قنبری و شهید عبدالحسین اخلی و گرامیداشتشهید احمد ساوری و شهید حسینعلی خدری و مرحوم پاسدار علیجان غیجی ، مرحومه لیلا صالحی نیا ، مرحوم حسین خدری و همه اموات و بستگان بانیان معظم جلسه برگزار گردید.

این مراسم در تاریخ سه شنبه مورخه ۹۷/۱۲/۲۱ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز شد.

در بخش ابتدایی این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل صفحه شریفه ۲۱۶ مصحف شریف توسط قاری و حافظ کل قرآن کریم جناب آقای محمد حسن خلیلی ، و با قرائت فرازهایی از دعای توسل توسط مجری مراسم امشب جناب آقای رضا صدقی آغاز شد.

در بخش بعدی ، گزیده ای از زندگی نامه ، سیره اخلاقی و وصیت نامه شهید شاخص جلسه امشب شهید عبدالحسین اخلی توسط جناب آقای حاج رضا اخلی (برادر شهید) قرائت گردید.

جناب استاد احمدی مشاور برجسته خانواده و سبک زندگی قرآنی بخش بعدی این جلسه قرآنی را با عنوان بیان نکات کوتاه قرآنی پیرامون بحث “احساسات در قرآن” انجام دادند.

در دومین بخش معرفی شهید شاخص جلسه امشب ، گزیده ای از زندگی نامه ، سیره اخلاقی و وصیت نامه شهید بهرامعلی قنبری توسط جناب آقای حاج صفر قنبری (برادر شهید) قرائت گردید.

در ادامه این برنامه نورانی، قاری قرآن کریم جناب آقای مهدی جعفری از شهر رامیان ، فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه تحریم، صفحه ۵۶۱ از آیه شریفه ۸ را برای تلاوت انتخاب کردند.

در بخش بعدی جلسه دویست و شانزدهم کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور استاد حاج علی اصغر زنگانه (مبین) ضمن اشاره به موارد استعاذه و پناهندگی به خدا(همان الله و رحمانی که در سوره توحیدآمده) به پیام کوتاهی از صفحه ۲۱۶ مبنی بر خواب و استراحت شبانه و کار روزانه که فرمان خدا برای پیشگیری از مشکلات بشری و بیماری ها درمانهای پرهزینه است به بیان مباحث تفسیری از قرآن کریم پرداختند.

در آخرین بخش از مراسم امشب با دعوت از میهمانان ویژه جلسه مراسم قرعه کشی و اهدای هدیه به شرکت کنندگان در جلسه ، و تقدیر از خانواده های معظم شهدای شاخص جلسه ، دعای ختم قرائت قرآن کریم و پذیرایی شام تبرکی پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این جلسه قرآنی غروب سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.