دویست و بیست و یکمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول ، در آخرین روزها و هفته پایانی شعبان المعظم و با عنوان”آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان”و به یاد شهید اسدالله برزگر خاندوزی ، جانباز شهید حاج رمضانعلی برزگر خاندوزی ویاد و خاطر پدر و مادر آن دو بزرگوار ، برگزار شد.

این مراسم در تاریخ سه شنبه مورخه ۹۸/۲/۱۰ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز شد.

در بخش ابتدایی این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل صفحه شریفه ۲۲۱ مصحف شریف توسط حافظ محترم کل قرآن جناب استاد محمد حسن خلیلی و با قرائت فرازهایی از دعای توسل توسط مجری مراسم امشب جناب آقای علی حاجیلری آغاز شد.

سپس جناب آقای مهندس اسدالله برزگر خاندوزی فرزند همنام شهید و فرزند جانباز شهید حاج رمضانعلی به بیان زندگی نامه و سجای اخلاقی و خاطرات آن دو شهید و پدر بزرگ و مادر بزرگ خود(والدین شهید) پرداخت .

در ادامه این برنامه نورانی، جناب استاد جواد ملاشاهی قاری ممتاز استانی فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه انسان از صفحه ۵۷۸ آیه ۱ الی ۹ و سوره مبارکه بلد و سوره مبارکه حمد را برای تلاوت انتخاب کردند.

در ادامه جلسه امشب کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور حاج علی اصغر زنگانه مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی آباد کتول با عنایت به موضوع جلسه که ” آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان ” اعلام شده بود؛ به ارائه مباحث تفسیری پرداخته و با تلاوت آیات ۱۸۳ تا ۱۸۸ سوره مبارکه بقره به “تقوا “(و عاقبت بخیری) که هدف نهایی و فلسفه روزه گرفتن است ؛ پرداخت.
ایشان با برداشت از آیات مذکور ،(حقیقت روزه داری و امکان تحصیل و کسب تقوا) را در توجه به ۱ قرآن (که در ماه رمضان نازل شده ) و ۲ دعا که از مهمترین مناسک این ماه است ؛ همچنین ۳ همپوشانی زوجین(خانواده) و ۴ حضور جدی در مسجد ۵ اجتناب از مال حرام ۶ امساک صبح تا شب بیان کرده و چهار دیواری تقوا و سقف و کف آن را این ۶ مورد دانست.

در آخرین بخش مراسم قرآنی امشب با دعوت از میهمانان ویژه جلسه آئین تقدیر و تکریم از خانواده معظم شهیدان برزگر خاندوزی ، مراسم قرعه کشی و اهدای هدیه به شرکت کنندگان حاضر در جلسه ، دعای ختم قرائت قرآن کریم و پذیرایی شام تبرکی پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این جلسه قرآنی غروب سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.