پیام های کوتاه از جزء نهم قرآن کریم

 

● پیام هایی کوتاه از جزء نهم قرآن کریم
به نام خدا
سلام علیکم
☆ جلسه ۲۳۵ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول(عصر سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸) با تلاوت ترتیل جزء نهم از صفحه ۱۶۲ تا پایان صفحه ۱۸۱ در ۴ بخش ۵ صفحه ای آغاز و پیام های کوتاه منتخب به شرح ذیل تقدیم حضار گرامی شد .
۱) پیام اول :
اگر مردم سرزمینهای مختلف دنیا در ایمان و تقوای خود صداقت و استمرار داشته باشند ؛ برکات آسمانی و زمینی خدا گشوده خواهد شد ‌
ص ۱۶۳ آیه ۹۶/ اعراف
۲) پیام دوم
نماز مستحبی دهه ی اول ذی الحجه که ۲ رکعت است و بین نماز مغرب و عشاء اقامه میشود که اقامه کننده در ثواب حج حاجیان شریک خواهد بود.
در هر رکعت حمد _ توحید و آیه ۱۴۲ سوره اعراف(وَ وَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِینَ لَیْلَهً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَهًۚ وَ قَالَ مُوسَىٰ لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لَا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ) خوانده ، سپس رکوع و سجود و….
۳) پیام سوم
بحث اندیشه ورزی و ابزار لازم برای این مهم آنقدر والا و سرنوشت ساز است که خداوند حکیم و مهربان در جای جای قرآن از جمله آیات سوره مبارکه اعراف بطور جد به آن پرداخته و انسانها جنبان را به آن متذکر شده است .
قلب : تفقه و نگرش عمیق فکری
چشم : بینایی ، نگرش و بصیرت
گوش : استماع دقیق و تمرکز در شنیدن
¤ هرکس از این ابزار خدادادی بهره درستی برندارد؛ همچون چارپایان(بلکه گمراه تر) و از غفلت زدگان خواهد شد.
صفحه ۱۷۴ آیه ۱۷۹ / اعراف
همچنین : صفحه ۵۶۲ آیات ۶ تا ۱۲ سوره مُلک
۴) پیام چهارم :
در تکمیل پیام سوم باید گفت :
از آنجا حیاتبخشی ، سعادت و خوشبختی بشر ، تنها و تنها با درک فرامین خدا و پیامبرش (ص) و پذیرش آن در《سبک زندگی》 فردی ، اجتماعی و حاکمیت ممکن می باشد ؛ و پذیرش این دستورات ، نیازمند دستگاه عاقله(قلب و دستگاه اندیشه ، بینایی و بصیرت و شنوایی و تمرکز) هست ؛ تا او را به 《حیات طیبه》دنیا و جاودان آخرت واصل کند .
قبل از دعوت به اجابت و پذیرش《دعوت حیاتبخش خدا و پیامبر》ما را از وانمود کردن به شنوایی و تمرکز در استماع ، نهی کرده و چنین کسانی را همچون بدترین جنبندگانی می داند که کر و کور بوده و از عقلانیت برخوردار نیستند .
و این یعنی اینکه لازمه پذیرش هر فرمان بالغ و کاملی ، داشتن دستگاه اندیشه ورزی و تفکر عمیق(تفقه) ، چشم بینا(بصیرت) ، شنوایی و تمرکز در استماع(انصات) است …
صفحه ۱۷۹ آیات ۲۰ تا ۲۴ / انفال
¤ همچنین صفحه ۱۷۶ آیه ۲۰۴ / اعراف
که تاکید دارد هنگام قرائت قرآن استماع(شنیدن) و انصات(تمرکز) داشته باشید ؛ شاید مشمول رحمت الهی شوید.