جلسه 246 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و چهل و ششمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور شهرستان علی‌آباد کتول با عنوان “افول استکبار ، با فرهنگ مهدویت و انتظار ” در شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام برگزار شد.

این مراسم در روز سه شنبه مورخه ۹۸/۸/۱۴ در مصلی امام رضا (علیه السلام) علی‌آباد کتول آغاز شد.

در بخش ابتدایی این مراسم، فضای جلسه با تلاوت ترتیل جزء هفدهم مصحف شریف توسط قاریان محترم قرآن آقایان استاد محمد حسن خلیلی و استاد رضا صدقی نورانی شد.

حاج علی اصغر زنگانه (مبین) ، مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی آباد کتول در فواصل ما بین تلاوت جزء هفدهم به ارائه پیام های کوتاه از آیات تلاوت شده پرداختند.

با توجه به همزمانی جلسه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با ایام شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در بخش بعد ، کربلایی رضا صدقی به اجرای مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

در ادامه این برنامه نورانی، جناب آقای استاد دکتر علی محمد پور از اساتید قرآنی از استان مازندران ، فضایی ملکوتی به مجلس بخشیدند. این قاری ارزشمند قرآن کریم بخش‌هایی از سوره مبارکه مزمل  را برای تلاوت انتخاب کردند.

در ادامه با توجه به تخصص استاد محمد پور در زمینه حقوق ، این استاد دانشگاه مبحثی را تحت عنوان مقایسه پایبندی مردم به اصول اخلاقی در ایران اسلامی و کشورهای غربی غیر مسلمان با توجه به مشاهدات عینی خود از حدود ۱۶۰ کشور دنیا با تاکید بر باور و عمل به قرآن و نهج البلاغه مطرح نمودند.

دعای ختم قرائت قرآن کریم ، اهدای جوایز به شرکت کنندگان و پذیرایی تبرکی پایان بخش برنامه این هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور این شهرستان بود.

این جلسه قرآنی در شش ماهه دوم سال غروب سه شنبه هر هفته از نماز مغرب و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.