جلسه 276 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و هفتاد و ششمین محفل نورانی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهرستان علی‌آباد کتول در شامگاه سه شنبه ۳ تیرماه روز ولادت کریمه اهل بیت علیه السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همراه با نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

زمزمه فرازهایی از دعای توسل و زیارت حضرت معصومه سلام الله علیه استاد محمد ابراهیم جهش آغازگر برنامه این هفته کرسی تلاوت بود.

در بخش تلاوت قاری محترم حسین زارع بیدکی با انتخاب سوره مبارکه اعراف صفحه ۵۸۳ و آیات ۳۱ الی آخر سوره مبارکه طارق به تلاوت این آیات نورانی پرداخت..

مباحث تفسیری ۲۷۶ جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم توسط حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه محترم شهرستان علی آباد کتول ارائه شد.

ایشان با طرح آیه ۴۹ سوره شوری و آخر آیه ۱۱ سوره نساء به موضوع روز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و تقدم دختر بر پسر و روز دختر پرداختند .

حجت الاسلام مهدی نژاد در ادامه با ذکر ترجمه بخش پایانی آیه ۱۱ سوره نساء که خداوند می فرمایند”شما نمی دانید که دختر و پسر کدامشان بیشتر برای شما مقرب تر و مفیدتر هستند” گفتند: خداوند در این آیات از فرزندان به عنوان هبه و هدیه و عطای الهی یاد می کند.

ایشان در ادامه با اشاره به روایات اعلام داشتند که در روایات از فرزند به عنوان ریحانه یادشده است که به دختر و پسر مربوط می شود و داشتن ریحانه صالح (فرزند صالح) را از سعادت زن و مرد می داند.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با نماز جماعت مغرب و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.