جلسه 279 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و هفتاد و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی‌آباد کتول سه شنبه ۲۴ تیرماه همراه با نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

زمزمه دلنشین فرازهایی از دعای توسل ، روضه و زیارت خاصه امام رضا علیه السلام توسط مجری جلسه آقای رضا صدقی بخش آغازین این هفته کرسی تلاوت بود.

در ادامه استاد مجتبی فرامرزی از شهر گرگان با انتخاب سوره مبارکه اسراء صفحه ۲۹۳ آیات ۱۰۵ الی ۱۱۱ و سوره مبارکه کوثر به تلاوت روحبخش این آیات نورانی از قرآن کریم پرداخت.

حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه محترم علی آباد مباحث تفسیری این جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم را ارائه دادند.

نمازجمعه و اهمیت روز جمعه موضوع مباحث تفسیری این جلسه از کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم بود .

حجت الاسلام مهدی نژاد در شرح آیه “یا ایهاالذین امنوا اذا نودی الصلوه من یوم الجمعه…” به دو وظیفه حرکت سریع و با شتاب به سوی نماز جمعه و رها کردن هر عاملی که مانع شرکت کردن در نماز جمعه می شود اشاره کردند.

ایشان در بخش دیگری از گفتار خود به نقل از امام باقر علیه السلام گفتند: جمعه را جمعه گفتند چرا که خداوند خلق را در عالم ذر جمع کرد و بر ولایت ما اهل بیت علیه السلام از آنان میثاق گرفت.

در پایان با هدف ارزیابی تعداد شرکت کنندگان فضای مجازی و تمرکز حاضرین در جلسه، مدیر اجرایی کرسی تلاوت جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه(مبین) از حاضرین و بینندگان محترم خواستند در یک ورقه A4 از سه بخش، دعای توسل، قرائت و تفسیر گزارش محتوایی (نه خبری) تهیه و تا قبل از جلسه آینده تحویل دفتر ستاد نماز جمعه نمایند.
ان‌شاءالله به کاملترین گزارش جایزه تعلق خواهد گرفت.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق سامانه پخش زنده منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با نماز جماعت مغرب و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.