جلسه 285 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و هشتاد و ششمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی‌آباد کتول سه شنبه ۱۸ شهریور ماه همراه با کاروان اهل بیت علیه السلام در ایام سوگواری ماه محرم همراه با نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

زمزمه روح بخش فرازهایی از دعای توسل توسط مجری کرسی تلاوت آقای رضا صدقی بخش آغازین این هفته کرسی تلاوت بود، ایشان در ادامه به مرثیه سرایی و نوحه خوانی ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداختند.

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول حجت الاسلام مهدی نژاد مباحث تفسیری این جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم را با موضوع “دشمنی و خصومت برای خدا” ارائه دادند.

ایشان در بخشی از گفتار خود با بیان روایتی از امام حسین علیه السلام حول آیه ۱۹ سوره حج و موضوع دشمنی و مخاصمه اهل بیت با بنی امیه و برای خدا بوده و مصداق دو گروه متخاصم اهل بیت علیهم السلام و بنی امیه(کافر) هستند.
بسم الله الرحمن الرحیم
هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِی رَبِّهِمْۖ فَالَّذِینَ کَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیَابٌ مِنْ نَارٍ یُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُءُوسِهِمُ الْحَمِیمُ﴿۱۹﴾/ حج
ولذا دشمنی اهل بیت با بنی امیه کافر برای خدا بوده ،نه جاه و مقام یا خصومت طایفه ای و…

قاری خوش ذوق کلام الله مجید استاد محمد ابراهیم جهش نیز همین آیه تا آیه ۲۴ سوره حج را برای تلاوت انتخاب و به زیبایی قرائت نمودند.

در این جلسه یاد مرحوم حاج مسلم میقانی نژاد نیز گرامی داشته شد تا ثوابی از تلاوت و تبیین قرآن به روح آن مرحوم که خداوند توفیق تربیت فرزندان قرآنی به ایشان داده، واصل گردد.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق سامانه پخش زنده به آدرس http://live.ziyafatenoor.ir/ و تلویزیون اینترنتی خادمین در آدرس وب http://tv.khademeen.ir/live و کانال http://rubika.ir/khademeen منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با نماز جماعت مغرب و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.