جلسه 290 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و نودمین کرسی تلاوت و تبیین قرآن کریم علی آباد کتول، با عنوان《پایان صفر-آغاز ربیع》پس از نماز جماعت مغرب و عشاء سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹ در مصلی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

نوحه سرایی و زمزمه فرازهایی از دعای توسل توسط ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی عبدالله کرامتی بخش ابتدایی این جلسه از کرسی تلاوت بود.

در ادامه حجه الاسلام شیخ محمد غلامی ص ۳۰۷ از کلام الله مجید سوره مبارکه مریم (س) آیات ۲۷ الی ۳۶ و ص۵۸۳ سوره مبارکه نبا آیات ۳۱ الی ۴۰ را انتخاب نموده و فضای جلسه را با عطر کلام الله معطر نمودند.

استاد احمدی با موضوع “سبک زندگی و اهمیت آن” به ارائه مباحث تفسیری پرداختند.

ایشان مشکلات امروز ما را ناشی از سبک زندگی نامناسب دانسته و یکی از ملزومات سبک زندگی را علم آموزی بیان داشتند.

استاد با اعلام اینکه ۸۰ روایت می آورم که اهل بیت می فرمایند علم نزد ماست به ذکر نکاتی مانند اینکه شبیه غیرماها لباس نپوشید، آب کم بخورید یا اصلا نخورید در حالیکه امروزه می گویند آب زیاد بخورید، یا امروزه می گویند نمک نخورید در حالیکه در روایت داریم قبل و بعد از طعام نمک بخورید ، قرآن می گوید فرزند بیاورید روزی را خدا می دهد ولی امروزه می گویند بچه نیاوریم و آیا یک شخص دیگر رو در این بدبختی ها وارد کنیم؟ متاسفانه سالانه ۷۰۰ هزار سقط جنین اختیاری در کشور جمهوری اسلامی ایران داریم، صله رحم روزی را زیاد می کند، عمر را زیاد می‌کند ولی امروزه به بهانه های مختلف بدنبال دوری از هم و قطع رحم هستند تا به امروز که این ویروس کرونا بهانه ای برای این کار شده آیه ۱۰۷ و ۱۰۸ سوره نساء یستخفون من الناس ولا یستخفون من الله سبک زندگی امروزه مردم هراسی است از همه می ترسیم الا خدا خدای متعال ۱۰۷ می فرمایند آنهایی که از همه می ترسند (مردم چه در مورد من می گویند) و از خدا نمی ترسند (خواناً اثیماً) خائن هستند، دختر خانم ۵۰ ساله می گوید خانواده من به خاطر برخی دلایل مالی و … مانع ازدواج با یک خواستگار می شوند پرداختند.

در بخش پایانی مدیر اجرایی کرسی تلاوت استاد حاج علی اصغر زنگانه(مبین) اعلام داشتند که خانمی که ۲۰ سال فرزند نداشته، برای فرزند دار شدن نذر برای کرسی تلاوت کردند که خداوند سه قلو به ایشان داده و ایشان هرماه به نذر خود وفا می کند.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق سامانه پخش زنده به آدرس http://live.ziyafatenoor.ir/ و تلویزیون اینترنتی خادمین در آدرس وب http://tv.khademeen.ir/live و کانال http://rubika.ir/khademeen منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته همراه با نماز جماعت مغرب و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.