جلسه 295 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و نود و پنجمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی‌ آباد کتول شامگاه سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با عنوان《اللهم اشغل الظالمین بالظالمین》در اولین شب ماه ربیع الثانی و در ایام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد.

اجرای کامل “دعای پر فیض توسل” با نوای دلنشین استاد محمد ابراهیم جهش و همنوایی حضار در بیان “یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله” شروعی دلنشین برای این جلسه از کرسی تلاوت بود.

در بخش تلاوت پس از دعوت از قاری توانمند شهرستان علی آباد جناب آقای “محمد منصوری” توسط مجری جلسه آقای حاج علی اصغر زنگانه (مبین)، استاد منصوری آیات ۱۰۲ تا ۱۱۰ سوره آل عمران و سوره مبارکه شمس را انتخاب نموده و به سبک مرحوم شحات انور تلاوت نمودند که مورد پسند و تشویق حاضرین قرار گرفت.

در بخش بیان مباحث تبیینی قرآن کریم که با “موضوع خانواده پویا از نظر قرآن کریم” توسط کارشناس و مشاور محترم خانواده جناب آقای دکتر غلامرضا احمدی ارائه گشت.

ایشان در ابتدا با قرائت ایات ۴۹ زاریات، ۳۵ بقره و ۲۱ روم بیان داشتند که ” زوجیت و ازدواج امری الهی و جهان شمول است”.

استاد احمدی  با استفاده از آیه ۳ سوره مبارکه طلاق موضوع رشد و شکوفایی را مطرح نموده  و نتیجه گرفتند که فلسفه ازدواج بر اساس نگاه قران “رشد و شکوفایی” است.

دکتر غلامرضا احمدی در پایان بیان خود حدود ۱۰ تکنیک ارتباطی بین زن و شوهر در خانواده پویا را که زمینه ساز شکوفایی است بیان و شرح دادند.

پایان بخش برنامه ۲۹۵ کرسی تلاوت علی آباد کتول، دعای قرآنی ختم جلسه توسط حافظ و مجری برجسته و جوان شهرستان جناب آقای محمد حیدری و اهداء ماسک به شرکت کنندگان بود .

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در کانال خادمین در پیام رسان گپ به آدرس  https://gap.im/khademeen و کانال روبیکا به آدرس http://rubika.ir/khademeen منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.