جلسه 298 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولدویست و نود و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آبادکتول غروب روز سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ با عنوان《انقلاب فرهنگی》ضرورت انقلاب اسلامی، در محل دائمی کرسی تلاوت (مصلی امام رضا علیه السلام) بدون حضور افراد برگزار و بطور زنده برای علاقه مندان در فضای مجازی پخش شد.

شروع جلسه ۲۹۸ کرسی تلاوت با خیر مقدم گویی مجری محترم جناب آقای زنگانه(مبین) و دعوت از جناب آقای محمد ابراهیم جهش جهت قرائت دعای توسل که با کمال زیبایی و معنویت انجام شد.

در ادامه مجری محترم به موضوع ریشه تاریخی شکل گیری “انقلاب فرهنگی” پس از انقلاب اسلامی و صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی ره و با بیان جملاتی از آن فقید سعید و گلایه از عدم نیل به اهداف امامین انقلاب خمینی و خامنه ای در دانشگاهها و تحصیل کرده های خارج از کشور گفتند مگر دانشگاه امام حسین علیه السلام که شهید شهریاری ها و شهید فخری زاده را تحویل داده است در همین انقلاب نبوده است.

تلاوت زیبا و ماندگار آیات ۱۷ تا ۲۱ سوره حدید (صفحه ۵۳۹) توسط استاد سیدمصطفی حسینی واعظ مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، مدیر عامل موسسه قرآنی یاران قرآن و حدیث و موسس کرسی های تلاوت استان گلستان بخش بعدی جلسه ۲۹۸ کرسی تلاوت علی آباد بود.

مباحث تبیینی و تفسیری قرآن کریم نیز توسط استاد سیدمحمد حسینی واعظ در خصوص “پر بهاء کردن اعمال با کیمیای نیت برای خدا” ارائه گشت.

ایشان با بیان مثالی نیت را به علم‌ کیمیا تشبیه نمودند، همانطور که علم کیمیا باعث تبدیل فلزات کم بها به فلزات پر ارزش مانند طلا می گردد، نیت نیز به اعمال انسان ارزش می دهد تا جایی که بی اهمیت ترین کار ها در زندگی انسان ارزش والایی پیدا می کند و در نقطه مقابل اگر نیت انسان چیزی جز رضای خداوند متعال باشد با ارزش ترین کارها مانند نماز نیز بی ارزش می گردد، مانند نماز و روزه و انفاقی که برای نشان دادن به مردم و ریا باشد در مقابل ورزش کردن و یا غذا خوردنی که برای نیرومند شدن انسان و به کارگیری آن در جهت رضای خدا باشد.

استاد سیدمحمد حسینی واعظ در ادامه با ذکر آیات ۳۵ و ۳۷ سوره مبارکه آل عمران به مثالی در مورد نیت مادر حضرت مریم هنگام بارداری ایشان و تاثیر آن در سرنوشت حضرت مریم پرداختند و نیز با اشاره به آیات ۲۶۱ و ۲۶۴ سوره مبارکه بقره به تاثیر دو نوع نیت، بر انفاقهای انسان پرداختند.

ایشان در پایان با تاکید بر محوری بودن نقش نیت بر اعمال انسان به ضرورت مطالعه و کسب مهارت در اتخاذ بهترین نیت در اعمال روزمره اشاره نمودند.

زمزمه قطعه شعری کوتاه در موضوع “سبک زندگی”، قرعه کشی پاسخ دهندگان سئوال زیرنویس پخش زنده برنامه، اعلام شماره ۸۵۹۷—۰۹۳۵ به عنوان برنده و طرح دو سئوال از مباحث تفسیری برای مخاطبین مجازی که تا قبل از روز سه شنبه آینده فرصت ارسال پاسخ خواهند داشت و دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری پایان بخش دویست و نود و هشتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آبادکتول بود.

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در کانال خادمین در پیام رسان گپ به آدرس  https://gap.im/khademeen و کانال روبیکا به آدرس http://rubika.ir/khademeen و صفحه http://peku.ir/k منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.