جلسه 301 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتولسیصد و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول با عنوان “شهیدسلیمانی پیرو فاطمه النبی(اسلام حداکثری)” شامگاه سه شنبه ۹دی ۱۳۹۹ (روز بصیرت) در محل دائمی اجرای آن (مصلی امام رضا علیه السلام ) در بخشهای دعای توسل، تلاوت و تفسیر برگزار شد.

در ابتدای جلسه دعای توسل توسط مجری و مداح محترم اهل بیت علیه السلام  آقای مصطفی زنگانه قرائت گردید.

در ادامه تلاوت زیبا و دلنشین آیات ۱۰۹ تا ۱۲۰ سوره مائده، سوره های القارعه، اخلاص و کوثر توسط “جناب آقای مُهَنَّد محمد عزّت سلیمان” قاری نوجوان مصری، به صورت ارتباط زنده تصویری و مستقیم از شهر قاهره موجب صفای دل دوستداران کلام وحی گردید.

در بخش مباحث تفسیری استاد حاج علی اصغر زنگانه مباحث تبیینی کرسی ۳۰۱ قرآن کریم را ذیل آیات ۱ تا ۴ سوره انفال، درباره “اسلام حداکثری”(اسلام ناب محمدی) در مقابل “اسلام حداقلی” (اسلام شناسنامه ای) و “اسلام دروغین”_ اسلام اموی _ (اسلام آمریکایی) ارائه دادند.

ایشان با بیان شاخصه های دهگانه :

۱ رعایت انفال و اموال عمومی
۲ رعایت تقوای الهی
۳ اصلاح بین مردم
۴ اطاعت پذیری از خدا در عمل
۵ اطاعت پذیری از پیامبر اکرم و اهل بیت
۶ ذکر دائمی خدا و ترس از خدا
۷ افزایش ایمان با تلاوت متفکرانه در قرآن
۸ توکل به خدا
۹ اقامه نماز (نه خواندن)
۱۰ انفاق و بخشش مال

به تبیین و تشریح موضوع پرداختند.

استاد زنگانه(مبین) با ذکر موارد دهگانه و اعلام وجود موارد بسیاری که در قرآن به صورت مجموعه های قرآنی بیان شده گفتند مصالح ساختمان اسلام حداکثری است. همچنان که اگر برای ساختمان از همه مصالح مفید درست استفاده شود حداکثر استحکام، زیبایی و دوام را دارد. اسلام حداکثری هم زمانی محقق می شود که مجموعه های قرآنی از جمله موارد دهگانه فوق در فرد و جامعه مهیا و عملی شود.
مدیر کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم علی آباد کتول در ادامه سخنان خود با مطرح نمودن بخشی از مصادیق و تجلیات عینی اسلام حداکثری همانند:

۱ مبارزه و مقاومت یاران رسول الله صل الله علیه و آله و سلم در صدر اسلام . بویژه امیرالمؤمنین‌ امام علی علیه السلام
۲ قیام عاشورا و یاران امام حسین علیه السلام
۳ دفاع مقدس ۸ ساله و مقاومت مردم و امام
۴ مقاومت اسلامی مدافعان حرم به فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش چون ابومهدی المهندس در عراق.

به تبیین و شرح موضوع پرداختند.

روضه خوانی در مقام حضرت زهرا سلام الله علیها و شهید سلیمانی و دعای ختم توسط مجری محترم و پذیرایی بهداشتی از خدمتگزاران و حاضرین در جلسه با مواد غذایی بسته بندی پایان بخش کرسی ۳۰۱ بود .

به جهت استفاده بیشتر علاقه مندان به ساحت جلسات قرآن که امکان حضور در محل کرسی تلاوت را نداشتند این جلسه به صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال  https://gap.im/khademeen و شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen  منتشر شد.

این جلسه قرآنی سه شنبه هر هفته پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، مراکز قرآنی و مردم قرآن‌ دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌گردد.

سامانه پیامکی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما قرآن‌دوستان عزیز می‌باشد. جهت ارسال هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات سازنده خود می‌توانید از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۰۰۳۰۱۱۴ با ما در ارتباط باشید.

 

گزارش تصویری این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.

گزارش صوتی این جلسه از اینجا (کلیک کنید) قابل دریافت می‌باشد.